استاندار یزد تاکید کرد؛

یزد جزو استان‌های برتر کشور در مشارکت انتخابات مجلس شورای اسلامی/ استقرار ۸۷۰ شعبه اخذ رای در اقصی نقاط استان/ حضور قدرتمند در مجامع بین المللی به واسطه افزایش پشتوانه مردمی نظام/ «شهید رئیسی» شاخصی برای انتخاب گزینه اصلح در انتخابات ریاست جمهوری/ ضرورت انتخاب رئیس جمهوری با تفکر تداوم پروژه‌های اساسی استان / مشارکت حداکثری در انتخابات دروازه حل مشکلات کشور است

استاندار یزد با حضور در برنامه زنده «فصل یکدلی» تلویزیون اینترنتی آواستان ویـژه انتـخـابات ریاست جمهوری به تشریح اقدامات و دستاوردهای دولت سیزدهم در استان پرداخت.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد؛ مهران فاطمی؛ استاندار یزد در برنامه «فصل یکدلی» با اشاره به مشارکت بالای ۵۰ درصد یزدی‌ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی و قرارگیری در بین استان‌های برتر اظهار کرد: تعداد ۸۷۰ شعبه اخذ رای در استان در راستای توزیع متناسب و متوازن و با قابلیت دسترسی برای همه مردم در نظر گرفته شده است.
 
وی در پاسخ به سوالی در خصوص اهمیت مشارکت بالا و نیز انتخاب فرد اصلح گفت: نظامی بدون پشتوانه مردمی امکان حضور قدرتمند در مجامع بین المللی و توانایی حل مشکلات کشور را ندارد؛ لذا مشارکت مردم با هیچ مسئله‌ای قابل قیاس نیست.
 
مهران فاطمی در همین راستا ادامه داد: از سوی دیگر مدیریت کشور برای ۴ سال در انتخابات ریاست جمهوری در اختیار یک فرد قرار می‌گیرد که قطعاً باید اصلح و در استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها توانمند باشد.
 
وی با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص ملاک‌های انتخاب گزینه اصلح در انتخابات ریاست جمهوری گفت: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب رئیس جمهور باید معتقد به انقلاب اسلامی، آگاه به ظرفیت‌ها و فرصت‌های کشور و نسبت به بهره‌گیری از آنها توانا، پرکار و خستگی ناپذیر باشد.
 
استاندار یزد با اشاره به لزوم برخورداری رئیس جمهور از توانایی برقراری ارتباط بین‌المللی با تمامی کشورها عنوان کرد: با توجه به تاثیر پایبندی به اصول انقلاب در افزایش تعاملات بین‌المللی، رئیس جمهور اصلح نباید به دشمن و خارج از کشور امید داشته باشد.
 
وی همچنین با تاکید بر انتخاب رئیس جمهوری در مسیر مکتب شهید رئیسی توسط مردم، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور شهید کشور برای انتخاب فرد اصلح یک شاخص مناسب بوده و قطعا شبیه‌ترین گزینه به ایشان اصلح‌ترین آنهاست.
 
فاطمی با بیان اینکه نباید تفکری روی کار بیاید که پروژه‌های اساسی استان تعطیل شود، گفت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) تداوم دولت شهید رئیسی منجر به حل و فصل بسیاری از مشکلات مردم از جمله رفع مشکلات معیشتی می‌شد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه پاک‌ترین و سالم‌ترین انتخابات دنیا در ایران برگزار می‌شود، یادآور شد: برگزاری انتخابات در استان یزد با بیش از ۱۴ هزار نفر کارگزار و از طرف دیگر امکان معرفی ناظر از سوی تمامی نامزدها، بیانگر عزم جدی در پاسداری از آرای مردم است.
 
استاندار یزد در پاسخ به سوالی در خصوص تاثیر رای مردم در بهبود وضعیت اقتصادی کشور گفت: طبیعتا انتخابات با هر میزان مشارکت برگزار و رییس جمهور انتخاب می شود و فرد منتخب با تصمیمات خود زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می دهد.
 
وی در همین راستا ادامه داد: ضعیف شدن پشتوانه کشور به واسطه عدم مشارکت مردم در انتخابات موجب افزایش تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی بین المللی می‌شود؛ لذا مشارکت حداکثری در این رویداد ملی دروازه حل مشکلات کشور است.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد انتخابات را نماد و مظهر خداباوری برشمرد و افزود: انتخابات در نظام اسلامی نه تنها یک حق بلکه وظیفه شرعی است و تضعیف نظام اسلامی به واسطه عدم حضور مردم غیر قابل جبران خواهد بود.
 
وی با اشاره به حکم حضرت امام خمینی مبنی بر اینکه «حفظ نظام اسلامی ولو از حفظ جان امام معصوم واجب‌تر است» گفت: بر این اساس حضور در انتخابات و اعمال اراده با رای مردم محقق و مشکلات کشور با نگاهی امید آفرین یکی پس از دیگری مرتفع می‌شود.
 
فاطمی در پاسخ به سوالی در خصوص امکان دو مرحله‌ای شدن انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: هر چند نظرسنجی‌ها هرگز قابل استناد نیستند اما آمادگی لازم در استان برای برگزاری انتخابات به صورت دو مرحله‌ای وجود دارد.
 
وی در پایان با اشاره به تلاش شبانه روزی خادمان ملت در استان طی سه سال دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: یزد از ابتدای انقلاب تاکنون همواره در کشور الگو و پیشتاز بوده و مردم استان با مشارکت حداکثری در مسیر شهدای خدمت بار دیگر حماسه آفرین خواهند شد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات