استاندار یزد خبر داد:

پیگیری 20 پروژه بهره وری به منظور 17 هزارمیلیارد تومان صرفه جویی در استان

استاندار یزد از پیگیری ۲۰ پروژه‌ بهره‌وری به منظور ۱۷ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی در استان در دیدار با معاونت رئیس جمهور خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی در برنامه «رودررو با استاندار» رادیو یزد با اشاره به بارش‌های مطلوب روزهای اخیر در استان اظهار کرد: مجموع بارش‌های استان از ابتدای مهر ماه حدود ۱۰۷ میلیمتر بوده که نسبت به متوسط بارش استان با ۸۶ میلی‌متر بسیار مناسب است.
 
وی با اعلام اینکه میانگین وزنی بارش در کل استان ۲۰ میلیمتر بوده است، گفت: در پرتو اقدامات جهادی شرکت آب منطقه‌ای، اداره کل منابع طبیعی، شهرداری ها، فرمانداری‌ها و دهیاری‌ها نسبت به سیل سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ شاهد خسارت‌های بسیار کمتری بودیم.
 
استاندار یزد با بیان اینکه عمده خسارت‌های سطح شهر یزد مربوط به فرونشست‌ در مسیر فاضلاب بوده است، تصریح کرد: دلیل اصلی این موضوع قنات‌های موجود در سطح شهر و همچنین فرسودگی لوله‌های فاضلاب و شکستگی آنها بوده است.
 
وی دلیل اصلی خسارات وارده به منازل منطقه حسن آباد را ساخت و سازهای غیر اصولی و بستر سنگی و نفوذ ناپذیر منطقه دانست و افزود: بر این اساس برنامه‌ریزی برای انجام اقدامات اساسی در راستای کاهش خسارات در این منطقه در دستور کار قرار دارد.
 
فاطمی با اشاره به احداث سیل بند جهت کاهش سرعت سیلاب و آبگیری و نفوذ آب، گفت: این اقدامات در نهایت به افزایش سطح آب‌های زیرزمینی منجر خواهد شد اما برای بهره گیری بیشتر از سیلاب‌های شهری نیز تمهیداتی اندیشیده شده است.
 
وی در پاسخ به سوالی در خصوص پیشرفت پروژه جاده یزد - طبس، توضیح داد: علاوه بر تخصیص منابع دولتی و جلب مشارکت خیرین و معادن در این پروژه، از ظرفیت شورای عالی معادن برای تکمیل این محور استفاده خواهد شد.
 
استاندار یزد با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص ممنوعیت تردد در برخی از جاده‌های روستایی شهرستان مهریز به دلیل تخریب پل‌ها و جاده‌ها عنوان کرد: اداره کل راهداری مسیری ایمن برای ساکنین این مناطق در نظر گرفته اما ممنوعیت اعلام شده به معنی تردد غیر ضرور در مسیر است.
 
وی در پاسخ به سوالی در خصوص مشکل حمل و نقل اهالی روستای حسین آباد ریسمانی گفت: دلیل این مشکل خارج شدن ناوگان حمل و نقل از مدار در زمان کرونا و عدم جایگزینی آنها بوده که با رایزنی‌های انجام شده سازمان حمل و نقل شهرداری یزد خدمات رسانی در این مسیر را متقبل شد.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد در پاسخ به سوالی درباره دو باند سازی جاده مهریز - تنگ چنار، توضیح داد: کل محور خاتم به یزد در برنامه‌های استان قرار دارد و با وجود هزینه‌های سنگین و نیاز این طرح به مجوزهای منابع طبیعی این پروژه اجرایی خواهد شد.
 
وی با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص تعیین تکلیف زمین‌های جوانی جمعیت در یزد خاطرنشان کرد: در راستای این قانون بیش از ۴ هزار قطعه زمین مشخص شده که به محض پایان عملیات آماده‌سازی و تسطیح اسناد آن تحویل شهروندان خواهد شد.
 
فاطمی در پاسخ به سوالی در خصوص احداث جاده شهرک صنعتی یزد، گفت: متولی تامین زیرساخت برخی نواحی صنعتی شرکت‌های شهرک‌های صنعتی و برخی دیگر شهرداری است اما منابع و قیر مورد نیاز این پروژه توسط شرکت شهرک‌های صنعتی و برخی شرکت‌های مستقر تامین شده است.
 
وی با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص بهره‌برداری از راه آهن یزد - اقلید اظهار داشت: با توجه به افتتاح ناقص و عدم ایجاد ایستگاه و عدم نصب علائم مخابراتی این پروژه در دولت قبل، تکمیل آن جزو مصوبات سفر رئیس جمهور قرار گرفت و این مسیر بزودی راه اندازی خواهد شد.
 
استاندار یزد در پاسخ به سوالی در خصوص رتبه اول استان در ابتلا به انواع سرطان‌ها گفت: متاسفانه آمار بسیاری از بیماری‌های غیر واگیر مانند سرطان، دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی در استان از متوسط کشوری بالاتر است که مقرر شد برای این آمار نگران کننده کار تحقیقاتی و پژوهشی انجام شود.
 
وی اظهار نظر غیر کارشناسی در رابطه با دلایل بالا بودن آمار برخی بیماری‌ها در استان را غیر قابل قبول دانست و افزود: سبک زندگی، خوراک و استرس نیز از دلایل این آمارها است اما تعیین سهم صنایع در این موضوع و ایجاد محدودیت برای آنها نیازمند کار تحقیقاتی است.
 
فاطمی در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات انجام شده در راستای امنیت بافت تاریخی یزد، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی در تامین امنیت این منطقه در دستور کار استان قرار دارد و از سوی دیگر مجموعه فراجا، میراث فرهنگی و گروه‌های محلی و مردمی نیز اقداماتی در این راستا انجام داده‌اند.
 
وی در پایان از پیگیری ۲۰ پروژه‌ بهره‌وری به منظور ۱۷ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی در استان در دیدار با معاونت رئیس جمهور خبر داد و گفت:پیگیری تقویت زیرساخت برق و انرژی خورشیدی استان در دیدار با معاون توانیر و همچنین برگزاری نشست ستاد سهام (سیاست گذاری و هماهنگی اقتصاد مردمی) در راستای تحقق شعار سال از دیگر موضوعات مورد پیگیری در هفته گذشته بود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات