استاندار یزد مطرح کرد؛

پیگیری جدی چالش آبی استان یزد در دولت سیزدهم/ تامین امنیت خط انتقال آب به استان به واسطه اجرای پروژه‌های آبی مختلف/ برنامه‌ریزی استان جهت کاهش نرخ تورم با ساخت بیش از ۵۸ هزار واحد ویلایی/ بهره برداری از فاز اول خط دوم انتقال آب دریا به استان ظرف چند روز آینده/ یزد؛ جزو سه استان برتر کشور در اجرای طرح نهضت ملی مسکن/ «شهید رئیسی» شاخصی برای انتخاب گزینه اصلح در انتخابات ریاست جمهوری

استاندار یزد با حضور در برنامه «حماسه جمهور» شبکه یزد به تشریح مهم‌ترین اقدامات و دستاوردهای دولت سیزدهم در کشور و استان و دعوت مردم به حضور در انتخابات پرداخت.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد؛ مهران فاطمی در این برنامه با اشاره به چالش‌های دولت سیزدهم در نخستین روزهای آغاز به کار خود اظهار کرد: کشور در شهریور ۱۴۰۰ با تورم ۶۰ درصدی، کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیاردی، بیش از ۷۰۰ فوتی کرونایی و تعطیلی بخش صنایع، اصناف، مدارس و دانشگاه‌ها، وقوع سیل‌های بی‌سابقه و حواشی اغتشاشات گسترده مواجه بود.
 
وی در همین راستا ادامه داد: همچنین ناترازی شدید انرژی، کاهش ذخایر کالاهای اساسی به کمتر از دو هفته، فروش نفت و رشد اقتصادی کشور، رشد ۴۲ درصدی نقدینگی و بدهی دولت دوازدهم ناشی از اوراق مشارکت چالش‌های مختلفی را برای کشور به وجود آورده بود.
 
استاندار یزد در ادامه تصریح کرد: در پرتو اقدامات انجام شده در سه سال دولت سیزدهم تورم کشور به کمتر از ۳۶ درصد، فروش روزانه نفت به یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه و نقدینگی به ۲۶ درصد رسید و بدهی‌های دولت پرداخت شد.
 
وی همچنین به ۴۲ تعرض به خط انتقال آب به استان در سال های گذشته، اشاره کرد و گفت: پس از اجرای پروژه های آبی مختلف در دولت سیزدهم، امنیت کامل خط اول انتقال آب به استان نیز برقرار شده و شاهد تکرار تعرض به این خط نبوده‌ایم.
 
فاطمی در ادامه به تشریح دستاوردهای دو سفر رئیس جمهور به استان یزد پرداخت و گفت: سفر اول از ۱۵۰ مصوبه و ۷۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار و دور دوم از ۱۰۰ مصوبه و ۴۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برخوردار بود که به ترتیب ۵۵۰۰ و ۱۸۰۰ میلیارد تومان این اعتبارات تاکنون محقق شده است.
 
وی با اشاره به تصویب پروژه خط دوم انتقال آب خلیج فارس از محل معادن در سفر رئیس جمهور به استان گفت: عملیات اجرایی این پروژه به طول 730 کیلومتر و با اعتبار ۱۷۰ هزار میلیارد تومان آغاز و در حال حاضر آب شیرین‌کن دوم این مجموعه احداث و 30 کیلومتر خط اجرا شده است.
 
استاندار یزد از بهره برداری فاز اول خط دوم انتقال آب دریا به استان ظرف چند روز آینده خبر داد و افزود: با اجرای این فاز تا سقف 20 میلیون متر مکعب آب به مخزن فدک و شبکه آب استان اضافه و مابقی تعهد 100 میلیون متر مکعبی آب ظرف سه سال انجام می شود.
 
فاطمی با اشاره به ساخت ۵۸ هزار واحد ویلایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن استان با پیگیری‌های شهید رئیسی، گفت: بخش عمده مسئله تورم استان به دلیل توقف ساخت مسکن در دهه ۹۰ و ناترازی تولید و تقاضا و نرخ خالص مهاجرت بالا در استان بود که دولت سیزدهم با اجرای این طرح به این مسئله ورود کرد.
 
وی افزود: طبیعتا تعهد دولت بعدی به سیاست‌های نهضت ملی مسکن منجر به ادامه روند کاهشی نرخ تورم و ساخت مسکن برای مردم می شود و در غیر این صورت همچون دهه ۹۰ دچار رکود و توقف پروژه‌های مسکن در استان خواهیم شد.
 
استاندار یزد با بیان اینکه در حال حاضر یزد، جزو سه استان برتر کشور در طرح نهضت ملی مسکن است، گفت: بیش از ۴ هزار هکتار زمین جهت سایت‌های نهضت ملی مسکن استان آماده سازی و از سوی دیگر ۹۰۰۰ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت تحویل مردم خواهد شد.
 
مهران فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر انتخاب رئیس جمهوری در مسیر مکتب شهید رئیسی توسط مردم، یادآور شد: رئیس جمهور شهید کشور برای انتخاب فرد اصلح یک شاخص مناسب بوده و قطعا شبیه‌ترین گزینه به ایشان اصلح‌ترین آنهاست.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد انتخابات را مظهر خداباوری، خودباوری و مردم باوری برشمرد و افزود: انتخابات در نظام اسلامی نه تنها یک حق بلکه وظیفه شرعی است و تضعیف نظام اسلامی به واسطه عدم حضور مردم غیر قابل جبران خواهد بود.
 
فاطمی در همین راستا ادامه داد: ضعیف شدن پشتوانه کشور به واسطه عدم مشارکت مردم در انتخابات موجب افزایش تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی بین المللی می‌شود؛ لذا مشارکت حداکثری در این رویداد ملی دروازه حل مشکلات کشور است.

استاندار یزد در پایان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری را مکمل بدرقه شهیدان خدمت دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم مردم همیشه در صحنه استان یزد روز جمعه هشتم تیر ماه با حضور در انتخابات همچون گذشته یزد را به عنوان استان برتر و پیشتاز در مشارکت انتخاباتی تبدیل کنند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات