استاندار یزد مطرح کرد؛

هفته «فرهنگ مالیاتی» فرصتی مناسب برای تبیین اهمیت مالیات برای مردم/مالیات، موتور محرکه و پیشران شهرداری ها و دهیاری ها/ خدمات شهرداری‌ها به مردم از محل مالیات وصولی باید برجسته و شفاف شود/ افزایش درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان به‌واسطه جلوگیری از فرارهای مالیاتی/ ضرورت تبیین ادبیات مالیاتی برای مردم با زبان عامیانه و ملموس

استاندار یزد «مالیات» را موتور محرکه و پیشران شهرداری ها و دهیاری ها دانست و گفت: به عنوان نمونه طی سال گذشته ۱۴۰۰ میلیارد تومان از مالیات اخذ شده در استان صرف هزینه‌های خدمت‌رسانی شهرداری یزد به مردم شده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد؛ مدیرکل و معاونین امور مالیاتی استان به مناسبت هفته «فرهنگ مالیاتی» و ارائه گزارش عملکرد این مجموعه و رویکردهای مورد پیگیری با استاندار یزد دیدار و گفت و گو کردند.
 
استاندار یزد در این دیدار با گرامیداشت هفته مالیات و فرهنگسازی مالیاتی اظهار کرد: این ایام فرصت مناسبی برای قدردانی از کارکنان این مجموعه و نیز گفتگوی مالیاتی با جامعه و تبیین اهمیت مالیات برای مردم است.
 
مهران فاطمی مالیات را موتور محرکه و پیشران شهرداری ها و دهیاری ها دانست و گفت: به عنوان نمونه طی سال گذشته ۱۴۰۰ میلیارد تومان از مالیات اخذ شده در استان صرف هزینه‌های خدمت‌رسانی شهرداری یزد به مردم شده است.
 
وی با تاکید بر اینکه اقدامات و خدمات ارائه شده در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از محل مالیات وصولی در شهرستان ها باید برجسته، شناسنامه دار  و شفاف شود، تصریح کرد: در این راستا مشخص شود که چه میزان اعتبار از هر پروژه از محل مالیات ها بوده است.   
استاندار یزد با اشاره به افزایش درآمد شهرداری ها و دهیاری ها در سال‌های اخیر، گفت: بازگشت  73 پرونده مالیاتی از مجموع 173 پرونده موجود به استان و نیز جلوگیری از فرارهای مالیاتی توسط مجموعه مالیاتی منجر به افزایش درآمد استان شده است.  
وی با تاکید بر ضرورت تبیین ادبیات مالیاتی جهت آشنایی بیشتر مردم با مفاهیم این حوزه با زبان عامیانه و ملموس یادآور شد: این اقدام باعث بهبود احساس مردم نسبت به مسئله مالیات دهی و تغییر تصور ذهنی آنان از مجموعه مالیاتی خواهد شد.
 
فاطمی در ادامه مالیات‌دهی همراه با میل و رغبت مردم را نقطه آرمانی حوزه مالیات دانست و افزود: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب «باید به سمتی حرکت کنیم که ممکلت بر اساس مالیات اداره شود.»
 
استاندار یزد در بخش پایانی سخنان خود ضمن قدردانی از فعالیت‌های مجموعه مالیاتی استان خاطرنشان کرد: بدون تردید بخش عمده‌ای از اقدامات انجام شده در استان به واسطه همین فعالیت‌های مجموعه مالیاتی بوده است.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات