استاندار یزد در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مطرح کرد؛

حماسه آفرینی مردم یزد با مشارکت ۷۰ درصدی در انتخابات ریاست جمهوری/ تغییر و تحولات مدیریتی باعث اختلال در خدمت رسانی به مردم نمی‌شود/ ضرورت پیگیری مسئله مهارت آموزی در استان از مدرسه تا دانشگاه/ لزوم انجام آموزش‌های مهارتی متناسب با تقاضای کار و نگاه آینده پژوهانه به مشاغل نوظهور/ ضرورت معرفی مجموعه‌های صنعتی استان به عنوان معین فنی و حرفه‌ای

استاندار یزد با تاکید بر ضرورت پیگیری مسئله مهارت آموزی در استان از مدرسه تا دانشگاه، گفت: انجام آموزش‌های مهارتی متناسب با تقاضای کار و نگاه آینده پژوهانه به مشاغل نوظهور باشد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد به ریاست استاندار و به منظور بررسی نقش مهارت آموزی در پیشرفت استان و نیز توزیع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان در سال ۱۴۰۳ برگزار شد.
 
استاندار یزد در این نشست با قدردانی از تمامی دست اندرکاران برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان، اظهار کرد: خوشبختانه مردم شریف استان یزد با قریب به ۶۰ و ۷۰ درصد مشارکت در دور اول و دوم انتخابات ریاست جمهوری حماسه آفرینی کردند.
 
مهران فاطمی ضمن تبریک به دکتر مسعود پزشکیان به مناسبت انتخاب به عنوان نهمین رئیس جمهور ایران، گفت: از تمامی اعضای ستاد نامزدهای شش گانه انتخابات ریاست جمهوری نیز برای ایجاد فضای پر شور و مشارکتی قدردانی می‌کنیم.
 
وی در ادامه تصریح کرد: تا آخرین لحظه مسئولیت بر عهد و پیمان خود با خداوند، رهبر معظم انقلاب و سید الشهدای خدمت برای خدمت مخلصانه، بی منت و شبانه روزی و پیشبرد اهداف توسعه ای استان وفادار خواهیم ماند.
 
استاندار یزد با بیان اینکه نقطه شروع و پایان مسئولیت در دولت شهید رئیسی به لحاظ کمیت و کیفیت خدمت رسانی تفاوتی نخواهد داشت، گفت: تغییر و تحولات و گردش نخبگانی در مدیریت به هیچ وجه نباید باعث ایجاد اختلال در امر خدمت رسانی به مردم شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود سازمان فنی و حرفه‌ای استان را مجموعه‌ای خدوم، فعال و با ابعاد گسترده کاری در اقصی نقاط استان دانست و عنوان کرد: تلاش‌های این مجموعه همراه با انگیزه بسیار بالا و علی رغم محدودیت در امکانات و تجهیزات قابل تقدیر است.

فاطمی با اشاره به محدودیت فرصت های شغلی و گستردگی تقاضای کار خاطرشان کرد: توجه به مسئله مهارت آموزی و پیگیری این مسئله مهم از مدرسه تا دانشگاه و دوران فراغت از تحصیل منجر به پیشرفت بیشتر خواهد شد.  

استاندار یزد بر انجام آموزش های مهارتی به صورت هدفمند و متناسب با تقاضای موجود بازار کار و نگاه آینده پژوهانه به مشاغل نوظهور و همچنین تهیه و تدوین نقشه جامع مهارتی استان تاکید کرد.

وی در ادامه به برخی از مشکلات مجموعه فنی و حرفه‌ای استان اشاره و عنوان کرد: برنامه‌ریزی لازم در راستای رفع کمبود تجهیزات کارگاه های فنی و حرفه ای در تراز سند یزد نوین و نیز کسری شدید مربیان حاذق در استان برای ورود به موضوعات جدید در دستور کار قرار گیرد.

فاطمی با اشاره به اهمیت مسئله اتصال بخش صنعت به بدنه فنی و حرفه ای استان، گفت: در این راستا انجام برنامه‌ریزی‌هایی لازم جهت معرفی مجموعه های صنعتی به عنوان معین فنی و حرفه ای و نیز تقویت بخش خیری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد تعطیلات سه ماهه تابستان را فرصتی مناسب برای آموزش مهارت به جوانان و نوجوانان استان دانست و افزود: معاونت اقتصادی استانداری با تشکیل کارگروهی جهت برنامه‌ریزی و تکلیف دستگاه‌ها به اجرای برنامه‌های سند یزد نوین اقدام کند.

وی در ادامه با اعلام اینکه اعتبارات عمرانی استان ۲۷۰۰ میلیارد تومان است، تصریح کرد: این اعتبارات بسیار محدود استانی بر اساس کارشناسی در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالا و نیز انجام تکالیف و تعهدات قانونی اختصاص یافته است.
فاطمی با بیان اینکه نزدیک به ۸۰ درصد اعتبارات استانی تکلیفی است، اظهار داشت: بر این اساس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نمی‌تواند خارج از موضوعات مصوب برنامه‌ریزی کند اما در حد توان حمایت های لازم از فنی و حرفه ای انجام خواهد شد.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود بی‌برنامگی در قطعی آب و برق شهروندان را غیر قابل قبول عنوان کرد و گفت: با توجه به ایجاد مشکلات فراوان برای مردم هنگام قطعی آب و برق، جلسات هماهنگی برای رفع این مشکل برگزار شود.

وی در خصوص بحث تعطیلی روزهای پنجشنبه در فصل تابستان به منظور مدیریت مصرف برق توضیح داد: در راستای کاهش مشکلات مردم، صنایع و کشاورزان استان فرایند اداری این موضوع انجام خواهد شد.

فاطمی در ادامه بر ضرورت تشکیل مستمر جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در راستای تحقق شعار سال و نیز توجه ویژه به پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت مسئله شفافیت و عدالت در توزیع اعتبارت استانی عنوان کرد: توزیع این اعتبارات بر اساس شاخصه های مطالعه شده قبل از دولت سیزدهم و بدون هیچگونه تغییری انجام می‌شود.

استاندار یزد در پایان بر جذب کامل اعتبارات عمرانی استان و همچنین اجرای کامل و دقیق قانون مولد سازی اموال مازاد دولتی و حداقل 500 میلیارد تومان تامین منابع از محل این قانون تاکید کرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات