استاندار یزد در نشست شورای عالی مسکن مطرح کرد؛

تایید نهایی ساخت ۵۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان یزد/ آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲۲ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن / واگذاری حدود ۱۰ هزار قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت در استان/ تصویب ۸ شهرک مسکونی در استان یزد/ اجرای ۹۵ درصد تعهدات استان در برنامه بازآفرینی شهری و بافت‌های فرسوده/ بازگشایی مجدد سامانه ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن در استان/ ضرورت تسریع در روند پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن

استاندار یزد در ارتباط ویدئوکنفرانسی نشست شورای عالی مسکن، با اشاره به تامین زمین برای ۸۲ هزار واحد مسکونی در استان یزد، گفت: با توجه به تامین زمین مازاد بر نیاز ۵۸ هزار ثبت نام کننده تایید نهایی شده و مطالبه مردمی جهت بازگشایی سامانه ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن، خواستار فراهم سازی زمینه ثبت نام جاماندگان از این طرح هستیم.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، نشست شورای عالی مسکن با حضور سرپرست ریاست جمهوری و وزیر راه و شهرسازی و حضور ویدئو کنفرانسی استانداران برگزار و در جریان آن به صورت همزمان 66 هزار و 791 واحد مسکونی، افتتاح و 51 هزار و 740 قطعه زمین رایگان به متقاضی واجد شرایط نهضت ملی مسکن در سراسر کشور واگذار شد.
 
استاندار یزد در این نشست، تعهد استان یزد در حوزه نهضت ملی مسکن را ساخت 53 هزار واحد دانست و گفت: از مجموع 146 هزار متقاضی ثبت نامی برای طرح نهضت ملی مسکن، 58 هزار و 402 متقاضی تائید نهایی شدند.
 
فاطمی با اشاره به تامین 4 هزار و 412 هکتار زمین برای طرح های نهضت ملی مسکن استان، اظهارکرد: این میزان زمین بیش از حد مورد نیاز برای ساخت مسکن متقاضیان واجد شرایط شناخته شده و معادل زمین مورد نیاز برای ساخت 82 هزار واحد است.
 
وی، با بیان اینکه تاکنون اراضی مربوط به 34 هزار و 302 واحد واگذار شده  است، خاطرنشان کرد: از این تعداد، 9 هزار و 925 قطعه در قالب طرح جوانی جمعیت و 25 هزار و 279 قطعه برای ساخت واحدها به صورت انفرادی و گروهی تحویل شده است.
 
فاطمی از تصویب هشت شهرک مسکونی در استان یزد خبرداد و گفت: تاکنون 7 هزار و 882 واحد؛ در آیین هایی با حضور رئیس جمهور شهید و وزیر راه و شهرسازی، به متقاضیان واگذار شده است.
 
استاندار یزد در ادامه با بیان اینکه عملیات اجرایی 22 هزار و 95 واحد مسکونی آغاز  شده است، اضافه کرد: تاکنون 15 هزار و 889 مورد واگذاری زمین در روستاهای داخل حریم نیز انجام شده است.
 
عالی ترین مقام اجرایی استان در همین راستا ادامه داد: استان یزد 95 درصد تعهدات برنامه مصوب در حوزه بازآفرینی شهری و بافت های فرسوده را اجرا کرده است.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تاثیر 60 درصدی حوزه مسکن بر نرخ تورم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در پرتو اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن، بخشی از ناترازی های عرضه و تقاضا مرتفع و اثر معنادار آن بر تورم مشاهده شد.
 
استاندار یزد در ادامه به مقایسه وضعیت تورم استان در بدو فعالیت دولت سیزدهم و شرایط فعلی آن پرداخت و گفت: به اهتمام رییس جمهور شهید و با اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن نرخ تورم استان کاهش یافت.
 
وی در همین راستا تصریح کرد: نرخ تورم سالیانه استان یزد از ۵۷ درصد به ۴۳ درصد، تورم نقطه به نقطه از 72 درصد به 29 درصد و تورم ماهیانه از ۶.۸ درصد به ۲.۷ درصد رسیده که بخش عمده آن، مربوط به کارسازی های انجام شده در حوزه مسکن است.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به نگرانی ها مردم در زمینه تاثیر تغییر دولت بر روند پروژه های نهضت ملی مسکن اشاره و اضافه کرد: یکی از مطالبات مردم استان بازگشایی مجدد سامانه ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن است.
 
استاندار یزد در ادامه به تامین زمین بیش از تعداد متقاضیان واجد شرایط شناخته شده نهضت ملی مسکن استان اشاره کرد و خواستار فراهم سازی زمینه بازگشایی سامانه ثبت نام برای جاماندگان طرح نهضت ملی مسکن استان یزد شد.
 
فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت تسریع در روند پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن اشاره و خاطرنشان کرد: در صورت تزریق تسهیلات به پروژه های استان، تمام تعهد دولت سیزدهم تا انتهای سال اجرایی می شود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات