استاندار یزد در آیین اختتامیه پویش مهر ریاست جمهوری مطرح کرد؛

ایران، جزو ۱۰ کشور برتر دنیا در حوزه‌های مختلف علم و فناوری/ تحقق مسیر پیشرفت کشور از مسیر علم و فناوری با اتکا به دانشمندان داخلی/ ضرورت توجه بیشتر آموزش و پرورش به «روایت دانش آموزان از پیشرفت کشور»

استاندار یزد با بیان اینکه ایران به رغم همه تهدیدها و تحریم‌ها در اوج قله علم و فناوری قرار دارد، گفت: مجموعه آموزش و پرورش توجه ویژه‌ به قرائت و روایت دانش آموزان از پیشرفت‌های کشور و خودباوری ایرانیان را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، آیین اختتامیه پویش مهر ریاست جمهوری با حضور استاندار یزد و برخی مدیران استان برگزار و از برگزیدگان و منتخبین تجلیل شد.
 
استاندار یزد در این مراسم، با اشاره به سوال رئیس جمهور شهید از دانش آموزان مبنی بر «روایت آنان از پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در قالب های مختلف» اظهار کرد: امروز ایران در حوزه‌های مختلف علوم نظامی، فضایی، نانو تکنولوژی، هوش مصنوعی، صنعت ساختمان، سدسازی، ماهواره ای و... جزو ۱۰ کشور برتر دنیا قرار دارد.
 
مهران فاطمی با اشاره به توصیه‌های ارزشمند قرآن کریم در خصوص اهمیت فراگیری علم و دانش تصریح کرد: طبق آیات سوره الرحمن «دسترسی به کرانه‌های زمین و آسمان بدون دستیابی به علم و دانش امکان‌پذیر نیست».
 
وی در همین راستا ادامه داد: امروز شاهد این مژده و نوید پیامبر اکرم (ص) هستیم که «اگر علم در ثریا باشد مردانی از سرزمین پارس به آن دست پیدا خواهند کرد».
 
استاندار یزد با بیان اینکه ایران به رغم همه تهدیدها و تحریم‌ها در اوج قله علم و فناوری قرار دارد، گفت: مسیر پیشرفت کشور تنها از مسیر علم و فناوری است که امروز با اتکا به دانش آموزان، معلمین، مهندسین و دانشمندان داخلی محقق شده است.
 
فاطمی در ادامه عنوان کرد: با اتکا به علم و دانش اکنون موفقیت‌های پزشکان کشور و استان در حوزه پزشکی در بزرگ‌ترین دانشگاه‌های دنیا به نمایش در می‌آید و در حوزه صنعت نظامی موشک های نقطه زن ایران با عبور از گنبد آهنین به هدف نشسته است.
 
وی با بیان اینکه قرائت و روایت پیشرفت‌های کشور و خودباوری ایرانیان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: ضروری است که در مجموعه آموزش و پرورش به این روایت‌ها و قرائت‌های واقعی از پیشرفت کشور بیش از گذشته توجه شود.
 
استاندار یزد در پایان با تبریک به برگزیدگان پویش مهر ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: از مدیر کل آموزش و پرورش، معاونت پرورشی، کلیه مدیران این مجموعه آموزشی و تمامی دانش آموزان شرکت کننده در این پویش ارزشمند قدردانی می‌کنم.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات