استاندار یزد مطرح کرد؛

ایجاد فرصت از دل بحران؛ بزرگترین درس تجربه موفق رصدخانه تورم استان/ ‌تشکیل «رصدخانه تورم استان»؛ محصول هم‌اندیشی نخبگان اقتصادی/ ضرورت پشتیبانی از مدل‌های موفق استانی در سطح ملی

استاندار یزد تشکیل «رصدخانه تورم استان» را محصول هم‌اندیشی نخبگان اقتصادی دانست و گفت: تفویض اختیارات لازم به استان‌ها باعث تاثیرگذاری بیشتر آنها در مسئله کاهش تورم به واسطه انجام اقدامات ابتکاری خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، نشست تجربه نگاری دستاوردهای طرح ایجاد رصد خانه تورم استان یزد با حضور استاندار و به منظور ثبت به عنوان یکی از تجربیات موفق سیاست گذاری اقتصادی منطقه ای در دولت سیزدهم برگزار شد.
 
استاندار یزد در این نشست؛ با اشاره به درس‌های تجربه موفق تشکیل رصدخانه تورم استان اظهار کرد: پدیده شوم تورم سایر عملکردها و اقدامات مثبت استان را در فضای رسانه‌ای به لحاظ روانی تحت تاثیر قرار داده بود اما با اراده جمعی از این بحران فرصت ساختیم.
 
مهران فاطمی با بیان اینکه ابتکار موفق رصدخانه تورم استان تصور اشتباه عدم تاثیر مداخلات استانی در کاهش نرخ تورم را از بین برد، گفت: محصول هم‌اندیشی نخبگان اقتصادی استان، ایجاد یک رصدخانه پایش و کنترل تورم به منظور واکاوی مشکلات نظام توزیع، عرضه و تولید بود.
 
وی با اشاره به همراهی کلیه دستگاه‌ها و بخش خصوصی استان در پیش برد برنامه های این حوزه، تصریح کرد: مشاهده ماهیانه اثر تعدیل کننده این مداخله استانی در نرخ تورم به صورت معنادار باعث افزایش انگیزه مدیران برای ادامه این رویکرد در ماه‌های آتی و نقطه زنی برای حل مشکلات شد.
 
استاندار یزد در پاسخ به سوالی در خصوص امکان ادامه تجربه تشکیل رصدخانه تورم استان گفت: با توجه به اینکه این تجربه و مدل موفق از دل نظام کارشناسی و دانشگاهی و پیوند بدنه اداری با نظام علمی استان برآمده به طور قطع تداوم خواهد داشت.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساخت ۵۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی در استان یزد، عنوان کرد: توقف روند رشد قیمت‌ زمین و اجاره بها نیز اثر مستقیم و معناداری بر روی اصلی‌ترین عامل افزایش تورم در استان داشت.
 
فاطمی همچنین با اشاره به ارائه تجربه موفق رصدخانه تورم استان در سطح کشور توسط «دکتر عباس علوی راد» یادآور شد: حضور ایشان در میز اقتصادی وزارت کشور و ارائه مطلوب این مدل باعث معرفی بهتر آن در سطح ملی شد.
 
وی با بیان اینکه پشتیبانی از مدل‌های موفق استانی منجر به خروجی بیشتر آنها خواهد شد، گفت: به عنوان مثال برای حل مسئله گوشت قرمز به عنوان یکی از عوامل اصلی تورم استان مدلی در رصدخانه تورم ارائه شد که با واردات مستقیم از خارج کشور، این کالا با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد.
 
استاندار یزد در همین راستا ادامه داد: متاسفانه این راهکار که با بهره‌گیری کامل از توان بخش خصوصی استان طراحی شده بود پس از مواجه شدن با موانع متعدد در تهران، متوقف شد.
 
فاطمی در پایان خاطرنشان کرد: بدون تردید اعتماد کامل و تفویض اختیارات لازم به استان‌ها باعث تاثیرگذاری بیشتر آنها در مسئله کاهش تورم به واسطه انجام اقدامات ابتکاری خواهد شد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات