در جلسه کارگروه اضطرار انرژی استان مطرح شد:

افزایش مصرف آب ناشی از گرمای بی سابقه هوا، مهمترین عامل ناترازی تولید و تامین آب شرب در استان/ بازگشت چاه‌های خارج از مدار به شبکه و افزایش حداکثری دبی آب انتقالی به استان/ بهره‌گیری از ظرفیت صنایع استان در تامین آب شرب پایدار برای شهروندان/ ضرورت صرفه‌جویی مصرف آب از سوی شهروندان جهت خروج استان از وضعیت اضطرار

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با اشاره به ناترازی تولید و تامین آب شرب در استان پس از افزایش دمای بی‌سابقه روزهای اخیر، گفت: به‌منظور خروج از وضعیت اضطرار بازگشت چاه‌های خارج از مدار به شبکه، افزایش دبی آب انتقالی و بهره‌گیری از ظرفیت صنایع در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، جلسه کارگروه اضطرار انرژی استان یزد به ریاست استاندار و پیرو سلسله نشست های مدیریت حوزه آب و برق استان در فصل تابستان با محوریت پایداری خدمات‌دهی به بخش خانگی، برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در جریان این نشست با اشاره به افزایش دمای بی‌سابقه کشور و استان نسبت به طولانی مدت اظهار کرد: با توجه به کاهش میزان تولید آب از خط پدافند و افزایش میزان مصرف شهروندان شاهد ناترازی در حوزه تولید و تامین آب شرب در استان هستیم.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارش مدیران صنعت آب‌ و برق استان و به منظور جبران دبی کاهش یافته مقرر شد ظرفیت‌های موجود در استان از جمله چاه‌های خارج از مدار با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به شبکه اضافه و آب انتقالی نیز با حداکثر دبی ممکن به شبکه آب استان تزریق شود.

محمد جواد ابوالحسینی با اشاره به همکاری صنایع استان در تامین آب شرب پایدار برای شهروندان عنوان کرد: مقرر شد ۷۰ درصد آب مصرفی بخش صنعت که قابلیت استفاده در حوزه شرب را دارد تا روز پنجشنبه هفته جاری به شبکه آب استان اضافه شود.

وی با اظهار امیدواری نسبت به بازگشت وضعیت آب شرب استان به حالت عادی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، گفت: شهروندان استان میزان مصرف آب خود را تا حد امکان مدیریت و از استفاده‌های غیر ضرور جدا پرهیز کرده و در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با تاکید بر لزوم انجام اقدامات لازم در راستای مدیریت مصرف آب از سوی شهروندان، افزود: اقداماتی نظیر تعویض پوشال‌ها، ایجاد سایبان و استفاده از موتورهای کم مصرف و بهینه در کولرهای آبی تاثیر زیادی در مدیریت مصرف آب خواهد داشت.

وی در پایان با اشاره به جیره‌بندی آب شرب در برخی از استان‌های کشور خاطرنشان کرد: خوشبختانه با همراهی شهروندان، با چنین شرایطی در استان یزد مواجه نیستیم و امیدواریم با ادامه این مساعدت ها به زودی از شرایط اضطرار خارج شویم.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات