۶۵ میلیارد ریال به طرح بازآفرینی شهر مهریز اختصاص یافت

فرماندارمهریز گفت: امسال از محل بودجه ملی استان یزد مبلغ ۶۵ میلیارد ریال برای اجرای طرح بازآفرینی این شهر اختصاص یافت که عملیات اجرایی آن در دست انجام است.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز رضا زارع زاده  در حاشیه بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد از این طرح افزود: این طرح تاکنون حدود ۴۰ درصد در مسیر گردشگری کوچه باغ جهانی پهلوانپور، حوالی سرو کهنسال منگاباد، محله باغ بهار و بازارچه تا قلعه مهرپادین اجرا شده است.

به گفته وی، احیای بافت‌های قدیمی شهر در تمام محلات و محله محوری، توان افزایی اجتماعی و نوسازی بافت‌های فرسوده با همکاری مردم و همراهی مسئولان جزو اهداف طرح است .

این مسئول خاطر نشان کرد: برای تکمیل این طرح به ۲۰ ملیارد ریال دیگر نیاز است که همکاری مسئولان در تخصیص بودجه نقش مهمی در تحقق کامل طرح دارد.

فرماندار مهریز اظهار داشت: احیای محلات و بازآفرینی آنها نقش اساسی در ماندگاری مردم و جوانان در آن مناطق و پیشگیری از مهاجرت‌ مردم دارد.

طرح بازآفرینی شهری شامل خلق فضاها و مکان‌های شهری با هدف فراهم کردن امکان کار و زندگی استاندارد برای شهروندان و حفظ و زنده کردن هویت تاریخی است که از ابتدای دولت یازدهم این طرح در کشور شکل گرفته است.

مهریز ۶۰۰ اثر تاریخی شناسایی‌شده دارد که تاکنون ۱۰۰ مورد آن به ثبت آثار ملی رسید .