۱۲۰ راس آهو در تنها مجتمع پرورش آهو استان در مهریز پرورش می یابند

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، مسئول تولیدات دامی جهاد کشاورزی شهرستان گفت: تنها مجتمع پرورش آهو در استان در شهر مهریز وجود دارد.
مسلم زارع  افزود: مهریز با پرورش ۱۲۰ راس آهوی وحشی ، تنها مجتمع پرورش آهو را در استان یزد دارا می باشد و حفظ و احیای گونه های جانوری شاخص و با ارزش یکی از ارکان مهم مدیریت حیات وحش است که براین اساس، طرح تکثیر و پرورش آهو در مهریز در حال اجراست.
وی ادامه داد: زیستگاه اصلی این آهو استان یزد می باشد که در حال حاضر ۱۲۰ راس در محدوده ای به وسعت ۱۰ هکتار در سریزد در حال پرورش و زاد و ولد هستند.
مسئول تولیدات دامی جهاد کشاورزی شهرستان مهریز اظهار کرد: روش نگهداری این دسته از آهو های وحشی به صورت مسقف و گردشگاه می باشد و آهوهای نر به صورت محصور نگهداری می شوند.
زارع تصریح کرد: طرح پرورش آهوی وحشی با همکاری جهادکشاورزی مهریز و سازمان حفاظت محیط زیست استان یزد در حال انجام می باشد .
وی اظهار داشت: با زیستگاه های بکر و دست نخورده در برخی از مناطق استان، قابلیت احیا و پرورش آهو در دیگر مناطق استان یزد وجود دارد که این مهم نیازمند تدوین برنامه های حفاظتی دقیق و علمی است.