چهارمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی مهریز به ریاست فرماندار تشکیل شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز،  چهارمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی مهریز در سال 91  به ریاست فرماندار تشکیل شد.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز ضمن تبریک هفته کتاب و   کتابخوانی ، چکیده ای از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با کتابداران کتابخانه های عمومی در تیرماه 90 را بیان نمود . سپس به تشریح برنامه های هفته کتاب در شهرستان پرداخت.
مهدی کیانی مقدم، فرماندار شهرستان مهریز در این جلسه هفته کتاب و کتابخوانی را به کتابداران تبریک گفت و از تلاش های آن ها تقدیر و تشکر نمود.
وی همچنین گفت: در هرجای شهرستان که ما شاهد درخششی در عرصه های فرهنگی و علمی در شهرستان هستیم ، عوامل و زمینه های کسب این افتخار را وقتی بررسی می کنیم می بینیم کتابداران و کتابخانه ها نقش مهمی را ایفا می کنند و بنده از نزدیک شاهد تلاش های آن ها هستم و می بینم که با چه جدیت و پشتکاری زمینه ی مناسب مطالعه را برای دانش آموزان ، دانشجویان و پژوهندگان فراهم می کنند علیرغم اینکه در بسیاری جهات از زحمات آن ها غفلت شده است.
 وی همچنین اظهار داشت: برنامه های اعلام شده توسط رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان در هفته کتاب ، برنامه های خوبی است. برنامه ها ی هفته کتاب باید طوری باشد که شرایط لازم برای اجرای هرجه بهتر فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی فراهم نماید.
فرماندار در ادامه ی صحبت های خود گفت : در جلسه استانی که اخیراً تشکیل شده بود یکی از درخواست های فرمانداران ، رسیدگی به وضعیت معیشتی کتابداران بود و امیدواریم پیگیری های ما اثرات خوبی را در برداشته باشد.
در این جلسه اعضای انجمن پیشنهادات خود را در خصوص برنامه های هفته کتاب مطرح نمودند که اهم آن اهدای کتاب توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدارس و کتابخانه های روستایی،هماهنگی با آموزش و پرورش در خصوص بازدید مدارس از کتابخانه ها و دیدار مسئولین کتابخانه ها با مدیران مدارس بود.
جلسه با بیان مسایل و مشکلات کتابخانه ها توسط کتابداران ادامه یافت که اهم مشکل کتابداران در کتابخانه ها نبود نیروی خدماتی در کتابخانه هاست.
در پایان جلسه فرماندار با اهدای لوح تقدیر از کتابداران تجلیل نمود.

مصوبات جلسه:
1-  برنامه ریزی و هماهنگی لازم با آموزش و پرورش برای بازدید دانش آموزان و آموزشگاه ها از کتابخانه های عمومی برای آشنایی آنان با خدمات کتابخانه ها و عضویت رایگان در کتابخانه ها در هفته کتاب.
2- همکاری آموزش و پرورش در برگزاری جلسه هم اندیشی مدیران مدارس با مسئولین کتابخانه ها به منظور ایجاد آشنایی مدیران با فعالیت های کتابخانه ها و تعامل بیشتر.
3- برپایی نمایشگاه کاریکاتور در قسمت ورودی فرمانداری ،مصلی نماز جمعه یا کتابخانه مرکزی در طول هفته کتاب.
4- افتتاح کتابخانه خیری بهادران
5- برگزاری شب شعر با همکاری کانون ادبی اداره کتابخانه ها در هفته کتاب.
6- برگزاری مراسم پرفیض زیارت عاشورا پنج شنبه  25 آبان ماه در کتابخانه عمومی امام هادی (ع)
7- بازدید اعضای انجمن در ایام هفته کتاب از کتابخانه عمومی شهرستان مهریز
8- اداره فرهنگ و ارشاد به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی به مدارس و کتابخانه های روستایی کتاب اهدا خواهد کرد.
9- جهت افتتاح کتابخانه خیری بهادران ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهت اهدای کتاب قول مساعد داد.
10- ارائه طرح های پیشنهادی کتابداران در انجمن و بررسی و تصویب توسط اعضای انجمن.
11- اطلاع رسانی در زمینه برنامه ها و فعالیت های اداره کتابخانه های عمومی شهرستان در هفته کتاب و کتابخوانی در نشریه بانگ صبح.
12- جلسه بعدی انجمن در تاریخ سه شنبه 28/9/1391 در محل مجتمع فرهنگی و هنری برگزار می شود.