به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریزونقل از روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، محمد زارع : معاون فرماندار و رئیس جلسه مذکور ضمن خیرمقدم به حاضرین و تسلیت ایام حزن و اندوه  اهل بیت امام حسین (ع)و تبریک هفته کتاب و کتابخوانی به کتابداران و اعضای انجمن از حاضرین خواست برنامه های پیشنهادی خود را جهت اجرا در هفته کتاب در راستای کتابخوانی و مطالعه مفید و ترغیب شهروندان به کتابخوانی بیان نمایند.

وی افزود: همه ادارات و نهاد ها باید موضوع کتاب و کتابخوانی را جدی گرفته و تلاش فزاینده ای جهت تقویت فرهنگ مطالعه و گسترش سطح آگاهی عمومی در خصوص کتابخوانی و مطالعه مفید صورت گیرد.

سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز در این جلسه ابتدا به معرفی کتاب مراقبه های عاشورایی اثر سید منیر الدین حسینی هاشمی پرداخت . سپس به روند پیگیری و اجرایی نمودن مصوبات جلسه قبل اشاره نمود.

قریشی با قرائت دستور جلسه با موضوع گرامیداشت هفته کتاب ، برنامه های پیشنهادی کتابخانه ها را جهت اجرا در  هفته کتاب بیان نمود.وی به برگزاری مراسم تقدیر و تجلیل کتابداران،برگزاری جلسه نقد،برگزاری مسابقه آنلاین و مکتوب،برگزاری نمایشگاه کاریکاتور و تازه های کتاب،برگزاری جلسات قصه خوانی و داستان نویسی،برگزاری مسابقه نقاشی و ثبت نام رایگان اعضا در هفته کتاب اشاره کرد.

وی تصریح کرد: هفته کتاب و کتابخوانی که امسال با یادبود عالم فقیه و مفسر گرانقدر علامه طباطبائی و با شعار " با کتاب زندگی کنیم." همراه می باشد، فرصت مغتنمی است جهت شناساندن کتابخانه ها به مردم از طریق رسانه های مختلف و فضا سازی پیرامون کتابخوانی در سطح شهر می باشد . در کتابخانه های عمومی،کتابداران به عنوان رکن اساسی و ارزشمند و طلایه داران توسعه فرهنگی و امین مردم در حوزه کتابخوانی،مشغول به ارائه خدمات و همچنین افزایش شاخص های اعضا،امانت، کتاب و مراجعین کتابخانه های عمومی می باشد.

گفتنی است 17 نیروی کتابدار با مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد درکتابخانه های روستایی و شهری مشغول به خدمت رسانی به علاقمندان به کتاب و کتابخوانی می باشند.

در ادامه، اعضای حاضر در جلسه برنامه ها و پیشنهادات خود را در خصوص بزرگداشت هفته کتاب بیان نمودند. ، برگزاری نمایشگاه کتاب، اجرای طرح کتابخوانی" ببر،بیار، بخوان" توسط اداره تبلیغات اسلامی،اهدای کتاب به مدارس و تقدیر از نویسندگان مهریزی توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بازدید دانش اموزان از کتابخانه ها ،معرفی کتاب و بیان خلاصه وار آن در مراسم صبحگاهی دانش آموزان از طرف اداره آموزش و پرورش از موارد مطرح شده در این جلسه بود.

در پایان 12 مصوبه به تصویب اعضا  رسید.