چاووشی خوانان برتر همایش منطقه ای چاووشی خوانی معرفی و تجلیل شدند

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، چاووشی خوانان برتر اولین همایش منطقه ای چاووشی خوانان در مهریز معرفی و تجلیل شدند.
به ترتیب:
جواد نادری از استان کرمان
محمد حاجی ده آبادی از میبد
سیدیحیی موسوی از اردکان
محمدعلی ابوئی از مهریز
نفرات برگزیده این همایش شدند.و 14 نفر نیز از سوی کمیته داوران قابل تقدیر انتخاب شدند.
در ادامه نیز محمدامین فلاح کذابی 4 ساله از یزد و رمضانعلی عبادی فر از مهریز به عنوان  کوچک ترین و مسن ترین فرد تقدیر شدند.
در مراسم اختتامیه این همایش امام جمعه مهریز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، معاون سیاسی استاندار یزد، فرماندار مهریز و جمعی از مسئولین استان و شهرستان نیز حضور داشتند.
امام جمعه مهریز در این مراسم بر جمع آوری و انتشار اشعار چاووشی خوانان منطقه تاکید کرد و گفت: یکی از خصوصیات ویژه چاووشی خوانی استفاده از اشعاری است که از دین ما سرچشمه می گیرد.
وی افزود: چاووشی خوانی هم از راههای احیاء فرهنگ غنی عاشورا است که در آن سبک مهم نیست، بلکه اخلاص مهم است که ذاکران و روضه خوانان باید به آن توجه نمایند و نکته دیگر اینکه خواندن اشعار باید بر محور عزت و پایداری و بعد حماسی آن با لحن و سبک چاووشی که شور حسینی را ایجاد کند همراه باشد.
در ادامه نیز مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: سابقه طولانی دارالولایه مهریز در ارادت نسبت به اهل بیت و خاندان پاک نبی مکرم اسلام (ص)، توجیه مناسبی برای برگزاری مراسم مزبور در این شهرستان می باشد.
وی افزود:امید است برگزاری این همایش منطقه ای، نگاه و اندیشه صاحبنظران و پژوهشگران فرهنگ بومی را به این آئین در حال فراموشی جلب کند و زمینه پژوهش های گسترده تری را در زمینه فرهنگ بومی و محلی فراهم سازد.