به مناسبت فرارسیدن نهم اردیبهشت و روز ملی شوراها؛ فرماندار مهريز در پیامی  این روز را به مردم و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای بخش مرکزی شهرستان تبريك گفت.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهريز، سيد محمد رستگاري در این پیام آورده است:
 و امرهم شورا بینهم
نظام اسلامي ايران براساس آموزه‌هاي مكتبي بر دو پايه ايمان خالص به وحدانيت الهي، و با اتكاء به مردم شکل گرفته و همواره قوام و دوام خود را متكي به اين دو اصل مي‌داندواداره جامعه با رأي مردم، جمهوريت نظام را عينيت بخشيده، و انتخاب مستقيم و غيرمستقيم تمامي مسوولين كشور، توسط مردم اهتمام جمهوري اسلامي را بر جمهوريت نظام نشان مي‌دهد
نهم اردیبهشت روز تاسیس شوراهای اسلامی که زمینه ساز تاثیرگذار ی عینی مردم در تعیین سرنوشت جامعه گردید بیانگر نقش آفرینی جدی مردم در اداره امور شهر و روستا است و کمترین نقش این روز ، جلب توجه جامعه به عملکرد نهادی می باشد که طی چند دوره فعالیت خود، جایگاه ویژه ای را در تحولات ساختاری هر شهر و روستا بدست آورده است .
شوراهاي اسلامي كشوروسيع‌ترين، گسترده‌ترين و مردمي‌ترين بُعد مردم‌سالاري ديني را عيني ساخته‌اند، از اقصي‌نقاط روستايي كشور تا مركز، مشتمل بر شوراهاي روستا، بخش، شهر، شهرستان، استان و عالي‌ استان‌ها و در برگيرنده منتخبين اقشار مختلف اجتماعي، شغلي، قوميتي، جنسيتي، جوان، ميانسال وبزرگسال بوده و تنوع وسيعي از طيف‌هاي مختلف جامعه را در عرصه اي به پهناي كشور گردهم آورده است. 
بدینوسیله  فرارسیدن سالروز تاسیس شوراهای اسلامی وروزملی شوراهای اسلامی را به همه اعضای محترم شوراهای شهر و روستا بویژه اعضای شوراهای اسلامی در شهرستان مهریز تبریک عرض نموده، اميد است انشاءا... باتجارب ارزشمند کسب شده و مشاركت و همكاري و آگاهي روز افزون بين آحاد مردم و اعضاي شوراهاي اسلامي شاهد رفع نقایص گذشته و ارتقاي سطح فرهنگي اجتماعي تخصصي و كارآمدي شوراها در جامعه اسلامي باشيم.