پیام فرماندار مهریز به مناسبت روز خبرنگار

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، مهدی کیان مقدم فرماندار مهریز در پیامی ضمن تبریک روز خبرنگار، رسانه ها را يكي از مهمترين منابع قدرت كشورها نام برد.

متن کامل این پیام بدین شرح است:

بسمه تعالي
هفدهم مردادماه سالروز شهادت مظلومانه خبرنگار متعهد محمود صارمي را كه بنام روز خبرنگار نامگذاري شده به عموم خبرنگاران گرامي و اصحاب محترم رسانه ها تبريك عرض نموده و براي همه شهداي گرانقدر اسلام از صدر تاكنون به ويژه آن شهيد عزيز از درگاه خداوند متعال علو درجات را خواستارم.
 اهميت و نقش رسانه ها و اطلاع رساني در جهان امروز به حدي است كه اگر عصر حاضر را عصر رسانه ها و انفجار اطلاعات بناميم سخن گزافي نگفته ايم. اينجاست كه اهميت حرفه خبرنگاري به عنوان عامل اصلي گردش و تبادل اطلاعات در دنياي رسانه ها بخوبي نمايان مي شود.
علاوه بر اين نقش رسانه ها در شكل دهي و هدايت افكار عمومي جوامع مختلف و حتي در مقياس جهاني به  گونه اي است كه رسانه را از يك عامل صرف انتقال اطلاعات خارج نموده و آن را در سطح يكي از مهمترين منابع قدرت كشورها قرار داده است. بنابراين كشورهايي كه از توان رسانه اي قوي تري برخوردار باشند از قدرت تأثيرگذاري بيشتري در روابط و تعاملات بين المللي بهره مند شده و به توفيقات بيشتري در اعمال سياستهاي خود در عرصه هاي مختلف بين المللي دست خواهند يافت. از سوي ديگر در امور داخلي كشورها نيز برخورداري از رسانه هاي متعدد و توانمند و مورد اعتماد جامعه و مسئولين از عوامل اصلي اقتدار حكومت محسوب مي گردد و لذا توجه به اين عامل بسيار مهم و همه عناصر تشكيل دهنده آن و در صدر اين عناصر، خبرنگاران حائز اهميت فراوان است كه قطعاً مي بايست فراتر از نامگذاري يك روز به آن پرداخته شود گرچه انتخاب سالروز شهادت شهيد صارمي به عنوان روز خبرنگار حاكي از وجه تمايز اساسي خبرنگاري در نظام اسلامي با حرفه خبرنگاري در نظامهاي سلطه گر و سلطه پذير مي باشد، اما توجه به سختيها و شرايط خاص اشتغال به اين حرفه و رفع مشكلات خبرنگاران در جهت حسن انجام اين وظيفه خطير نيز موضوعي است كه بايد موردعنايت ويژه دستگاههاي مسئول قرار گيرد.    اينجانب ضمن ارج نهادن به مقام والاي شهيد معزز صارمي از تلاشها و خدمات صادقانه عموم خبرنگاران به ويژه خبرنگاران عزيز شهرستان مهريز صميمانه تقدير و سپاسگزاري نموده و براي يكايك اين بزرگواران استمرار توفيق خدمتگزاري بيشتر به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

مهدی کیانی مقدم

فرماندار مهریز