پس از 4 ماه تعطیلی؛ تنها استخر شنای مهریز تعمیر می‌شود

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز،  داود فتح‌آبادی رئیس اداره ورزش و امور جوانان شهرستان مهریز  از آغاز عملیات تعمیر و بازسازی سقف استخر سرپوشیده صدف این شهرستان خبر داد و گفت: پس از گذشت چهار ماه از تعطیلی تنها استخر سرپوشیده مهریز، عملیات تعمیر آن به زودی آغاز می‌شود.

وی افزود: گذشت زمان باعث شده تا سقف تنها استخر این شهرستان دچار زنگ زدگی شدید شود به همین دلیل برای جلوگیری از مشکلات ناشی از این امر مجبور به تعطیلی و تعمیر و بازسازی استخر شدیم.
فتح‌آبادی بیان کرد: در این زمینه شکایاتی مبنی بر ریزش زنگ زدگی‌های سقف سالن به کف استخر مطرح شد که موجب آسیب‌دیدگی پای عده‌ای از شناگران شده بود.
وی با بیان اینکه 15 سال از افتتاح این استخر می‌گذرد، تصریح کرد: طی بازدید کارشناسان بهداشت از این استخر، زنگ زدگی اسکلت فلزی استخر همچنین ریزش پشم شیشه به داخل آب که سرطان‌زاست، باعث شد تا آب استخر آلوده و غیرقابل استفاده اعلام شده و استخر به تعطیلی کشیده شود.
فتح‌آبادی با بیان اینکه راه‌اندازی این استخر دغدغه مسئولان جامعه ورزش شهرستان نیز هست، خاطرنشان کرد: نقشه و طرح سقف استخر امروز به دست ما رسیده که با انجام استعلام‌ها و عقد قرارداد با پیمانکار در اسرع وقت کار تعمیر و بازسازی سقف آغاز خواهد شد و تا پایان سال نیز طول خواهد کشید.
وی همچنین مساعدت فرماندار و مسئولان استان را برای تامین اعتبار این طرح خواستار شد و افزود: تکمیل این طرح به اعتباری بیش از 20 میلیون تومان نیاز دارد که امیدواریم با مساعدت فرماندار و مسئولان استان تامین اعتبار این طرح که یکی از نیازهای ضروری ورزش شهرستان است با مشکلی روبه‌رو نشود.
وی همچنین بیان کرد: برای اینکه سقفی که احداث خواهد شد از بازده و طول عمر مناسبی برخوردار باشد به همراه همکاران و کارشناسان مربوطه از استخرهای سطح استان نیز بازدید کردیم.
 علاوه بر اینکه این استخر روزانه بیش از 100 نفر علاقمند به این ورزش را به خود جذب می‌کرد، بیش از 600 دانش‌آموز مهریزی نیز در سال تحصیلی جاری باید با شرکت در طرح ملی سباح شنا را آموزش ببینند.
این استخر در فضایی به وسعت یک‌هزار و ‪ ۲۰۰‬متر مربع از سال ‪۱۳۷۵‬ با صرف 2میلیارد ریال اعتبار، راه‌اندازی شد.