وصیت نامه شهيد حسن زارع بيدكي

وصیت نامه شهيد حسن زارع بيدكي
نام پدر: محمدعلي  يگان اعزام كننده: ارتش
محل تولد: مهريز  چگونگي شهادت: اصابت تیر
تاريخ تولد: 21/4/1342 محل دفن: گلزار شهداي مزويرآباد
وضعيت تأهل: مجرد تاريخ شهادت: 5/9/1361
محل شهادت: سردشت  سن شهادت: 19 سالگي


«سالهای دفاع مقدس بستر رویش وبالش سبز ایمان بود.»
بستر خلق آرمانها و ارزشهاي ماندگاری بود که هنوز هم در جذبه‌ی پاکی و تقدس آنها زیباترین حرکتهاي ارزشی نزج مي‌گيرد، و هنوز هم مرور خاطرات آن حماسه‌ها قلبهای عاشقان را لبریز از شور و امید می‌‌کند.
آری این همه ارزشهای ماندگار به بركت خون هزاران هزار پاکباخته‌ی میهن اسلامی بوجود آمد و اینک وظیفه ماست که پاسدار واقعی این «آرمانهای مقدس» باشیم و خاطرات آنها را زنده نگهداریم.
شهید حسن زارع بیدکی از دیگر حماسه‌سازان این مرز و بوم شهیدپرور است که در سال 1342 در مهریز دیده به جهان گشود. وی در سالهای سخت دفاع مقدس به عنوان تکاور از طرف ارتش جمهوری اسلامی ایران به صف دلاورمردان عرصه توحید پیوست. وی در حین انجام وظیفه در کردستان در مسجد پیرانشهر مورد حمله افراد ضد انقلاب (کومله) قرار گرفت تا چون مولایش علی(ع) در خانه‌ي خدا دعوت حق را لبیک گوید و به صف شهدای مظلوم جنگ ملحق شود. شهادت این شهید در تاریخ 5/9/1361 اتفاق افتاده است.
ویژگی‌های شهید:
این شهید والامقام بسیار به پدر و مادر خویش احترام می‌‌گذاشت و در کارهای ریز و درشت به آنها کمک می‌کرد. از آبیاری باغ و صحرا تا تهیه غذا هنگامی‌ که مادر در منزل حضور نداشت از جمله کارهایی بود که این شهید عزیز انجام می‌داد. وی فردی انقلابی بود در سالهای پرشور قبل از پیروزی انقلاب با نوشتن شعار ضد شاه بر درو ديوار انزجار خویش را از طاغوت نمایان می‌کرد و با شرکت در راهپیمایی‌های بزرگ ملت ایران در پیروزی آن نقش‌آفرین بود و بارها از دست و مأموران ستم شاهی کتک خورده بود.
علاقه به امام:
این فرزند پاک و سلحشور و ولایت‌مدار علاقه‌ي زیادی به امام رهبر فرزانه و فقید انقلاب داشت. وی در زمان ورود حضرت امام به ایران لبریز از عشق و شور با پای پیاده فاصله‌ي فرودگاه تا بهشت‌زهراء را طی کرد تا همگام با مردم انقلابی وطنش، علاقه خویش را به امام و مقتدایش ابراز کند و هرچه زودتر او را ملاقات کند.
آری این علاقه به امام و پیروی از فرمان او، حسن را به آوردگاه نبرد حق علیه باطل کشاند تا در آنجا او نهایت ایمان و علاقه خویش را با سرخی خونش بر زمین وآسمان ثابت کند و خونش گواه بر آرمان مقدسش باشد.
ای شهید، ای پاره‌پاره‌تن آن روز که برای دفاع روانه‌ي میدان شدي با هزار امید بدرقه‌ات کردیم بعد از اینکه روح بلندت به ملکوت پیوست پیکر پاکت را باز هم با امید تشیع کردیم و اینک با امید به روح بلند و خون بالنده‌ی تو به پیروزی در گرو شهادت خونبار شهداست. شهدای صدر اسلام تا کنون و شهدای امروز تا قیامت عدالت محور امام زمان (ع)... .
«خداوندا ما را قدردان شهدا قرار بده»
«راهش مستدام»
«والسلام»