وصیت نامه شهيد اصغر حياتي بهادران

شهيد اصغر حياتي بهادران
نام پدر: علي  يگان اعزام كننده: ارتش 
محل تولد: بهادران  چگونگي شهادت: تیر به قلب
تاريخ تولد: 20/1/1341 محل دفن: گلزار شهداي بهادران
وضعيت تأهل: مجرد  تاريخ شهادت: 18/2/1361
محل شهادت: خرمشهر سن شهادت: 20 سالگي
شهيد فردي است كه مرزها طبيعت را درهم مي‌‌كشد و در مسير معنوي خويش بسوي معبود به خاك ارزش بقا و پايداري مي‌بخشد. براستي انسان برترين موجود است و مي‌تواند در نهايت تكامل خويش به مقام خليفه الهي برسد. انسان كاشف ظهور جلوه‌هاي حق در آينه هستي است هم او كه درك مي‌كند كه همه ذرات عالم و جود با زبان حال وقال به و حدانيت خداوند گواهي مي‌دهند به راستي اگر انسان در پهنه هستي وجود نداشت براي هستي چه مفهومي متصور بود؟
عالم از ما هست شد ني ما از او باده از ما مست شد ني ما از او
و شهيدان افرادي است كه به نقطه اوج كمال بشري دست يافته‌اند. شهيد اصغر حياتي نيز از گروه شهدا و انسانهاي كاملي است كه حضيض خاك را براي رسيدن به اوج كمال درنورديد. وي در تاريخ 20/1/1341 در ميان خانواده‌‌اي زحمتكش و متدين در بهادران ديده به جهان گشود. شغل پدرش كشاورزي بود. دوران كودكي را در دامن مادري مؤمن رشد كرد و باليد و تا مقطع راهنمايي درس خواند و به علت نبودن دبيرستان از تحصيل باز ماند و به كارهاي كشاورزي و كارآموزي سيم پيچي مشغول شد و اصغر حياتي براي گذراندن خدمت سربازي وارد لشكر 20 حوزه ارتش جمهوري اسلامي و به مناطق جنگي جنوب اعزام شد و به مدت يك سال به دفاع از مرزهاي كشور اسلامي پرداخت و سرانجام در تاريخ 18/2/1362 در عمليات غرورآفرين خرمشهر در جبهه دارالخوئين، حياتي، حيات جاودانه يافت و از پاي فتاده سرنگون به وصال معشوق نائل شد.
بهترين فرزند:
اصغر حياتي به گفته خانواده‌اش از لحاظ خصوصيات اخلاقي و رفتاري گوي سبقت را از ديگر فرزندان ربوده بود و احترام ويژه‌اي براي پدر و مادر قائل بود براستي كه شهدا افرادي متفاوت بودند زيرا كه آنها در پرتو عبوديتي خالص مورد لطف و عنايت الهي قرار مي‌‌گيرند. آنها با نمازشان با خضوعشان و با لحظه لحظه افكار ملكوتي خويش اندك اندك از زمين و زمان فاصله مي‌گيرند و سرانجام در زمره برگزيدگان حق قرار مي‌گيرند و به مقام شهود مي‌رسند و آنگاه است كه نام «شهيد» برازنده وجودشان مي‌شود. نام شهيد كه از اسماءالله است «ان الله علي كل شي شهيد» و به عمق اين واژه دست يافتن تنها وتنها به مدد الهي ممكن مي‌‌شود... .
كمك به زيردستان:
از اخلاق پسنديده اين شهيد گرانقدر شركت در امور خيريه و ياري رساندن به افراد ضعيف بود و اين روحيه برگرفته از معارف والاي اسلامي است، پيروي از منش و سيره پيامبر و امامان است و تأسي از رفتار بزرگ مرد تاريخ اسلام علي(ع) است كه بي‌نام و نشان به محرومين كمك مي‌كرد و شهدا كه ياران صديق امامت و ولايت هستند در اخلاق و رفتار اجتماعي خود نيز از آنها الگويي گيرند.
انقلاب كردن مهم نيست انقلابي ماندن مهم است:
اين كلام شهيد محور حركت امروز جامعه اسلامي را تبيين مي‌كند، آري سالهاي انقلاب و سالهاي دفاع مقدس گذشت و امت اسلامي با جانفشاني هزاران شهيد توانست دوباره به ارزش‌هايي كه قلب شده بودند بازگردد و هويت ديني خويش را احياء كند و اينك نكته مهم اين است كه با تهاجم خزنده فرهنگي دشمن دوباره اين ارزش‌ها «قلب» نشود و ضد ارزشها را به عنوان ارزش‌ها جا نزنند و اين مسئوليت شهداي ديروز و مديران امروز را بيشتر مي‌كند بخصوص جانبازان و بقية‌الشهدا كه نشان‌دار عشقند نكند دامها و دانه‌ها دوباره آنها را سرگرم كند، نكند بندهاي گسسته دوباره تنيده شوند خدايا نگذار معامله كنندگان با تو معامله با دنيا را از سر بگيرند. (انك علي كل شي قدير)
شعر گونه‌اي از شهيد:
گوش كن اي مادر از پشت سنگر هــواي تو مــي‌زنــد در قلــب پر
نامه مي‌نويسم يا چشمـــوني تـــر خداحافـــظ مــادر تا روز ديــدار
از مــن نــگران نبـــاش مـــــادر يك عكس فرستادم بزن به ديوار

فرازي از وصيت‌نامه‌اش:
من با ميل و اشتياق فراوان به جبهه‌‌هاي حق عليه باطل مي‌روم تا از دين اسلام و ميهن اسلامي دفاع كنم مادرم بر مزارم گريه نكن و به دشمنان اسلام بفهمان كه ما از شهيد دادن باكي نداريم و تو اي پدر گريه نكن و بر شهادت من افتخار كن.
پلك سحر از حضور شب سنگين است
از مرگ ستاره هاي خود غمگين است   
(اخوه)

«راهش مستدام»
«والسلام»