وصیت نامه شهيد احمد حائري

شهيد احمد حائري
نام پدر: رضا  يگان اعزام كننده: ارتش 
محل تولد: مهريز   چگونگي شهادت: تركش به صورت
تاريخ تولد: 1/4/1341 محل دفن: گلزار شهداي دوازده امام 
وضعيت تأهل: مجرد  تاريخ شهادت: 18/6/1361
محل شهادت: کوشک سن شهادت: 20 سالگي     
حال که زنده و برقرارید پس عمل نیکو انجام دهید زیرا پرونده‌ها گشوده، راه توبه آماده و خدا فراریان را فرامی‌خواند و بدکاران امید به بازگشت دارند، عمل کنید پیش از آنکه چراغ عمل خاموش و فرصت پایان یافته، در توبه بسته و فرشتگان به آسمان پرواز کنند... .
(ترجه قسمتی از خطبه 237 نهج البلاغه حجةالاسلام و المسلمین محمد دشتی) 
آری حقیقت این است که به تعبیر امام علی فرصت برای انجام عمل خوب کوتاه است و خوشا به حال شهیدان که از فرصتهای عمر خود برترین استفاده را کرده‌اند... و شهید احمد حائری نیز یکی از شهدایی است که از «فرصت عمر» بهترین استفاده را کرد وی در تاریخ 1/4/1341 در خانواده‌ای خوب و صمیمی در مهریز به دنیا آمد، پس از دوران طفولیت به مکتب‌خانه رفت و روخوانی قرآن را فراگرفت، پس از تحصیلات به کارهای مختلف از جمله بنایی و موتورسازی روی آورد و سپس وارد وزارت راه و ترابری شد و در کنار پدر به عنوان راننده و كمك راننده مشغول كار شد و براي خدمت به اسلام راهي سرزمين‌هاي نور علیه ظلمت شد و سپس در تاریخ 18/6/1361 بر اثر اصابت ترکش خمپاره در جبهه کوشک به لقاء دوست رسید... .
گوشه‌هايی از زندگيش:
غسل و نماز جمعه:
جمعه در فرهنگ اسلامی بهترین ایام است، در بیان عظمت جمعه همین یک تعبیر از رسول گرامی کافی است که فرمود: «الجمعة سید الایام و اعظمها عندالله عزوجل» در پیشگاه خداوند متعال جمعه آقا و سید روزهاست.
روز جمعه بهترین روز برای مسلمانان است و از ایامی است که با ریزش باران رحمت الهی بندگان به فیض می‌رسند، در این روز راز و نیاز و نیایش با معبود قرین اجابت است و بالأخره جمعه روز مقدسی است که امام زمان «عج» در آنروز قیام خواهند کرد و روز بیعت با پیامبر و آل اوست و این شهید عزیز به خاطر همین غسل جمعه را فراموش نمی‌کند و پاک و با طهارت بسوی نماز جمعه می‌شتابد تا در میعادگاه نماز جمعه با آرمانهای الهی تجدید بیعت کند... .
نماز جمعه، رمــز وحــدت ماســت  نشان از اقتدار و شوکت ماست
نماز جمعه شور است و شعور است   به وقت حادثه، رمز عبور است
خرید هدیه:
هدیه یک نماد است برای ابراز محبت و از طریق آن با کسی که دوستش داریم ارتباط عاطفی برقرار می‌کنیم و او برای مادرش هدیه می‌خرید تا از این طریق مراتب محبت و سپاس خود را به او ابراز کند و گوشه‌ای از زحماتش را جبران کند... .
آخرين شب جمعه:
9 روز مرخصی داشت در شب جمعه آخر تأکید کرد همه افراد خانواده دور هم جمع شوند، می‌خواست در این وداع آخر حضور داشته باشند و می‌گفت: من امشب دیگر مهمان شما هستم، در نگاه و رفتار او موج شهادت هویدا بود، آری او صبح جمعه طبق عادت خویش غسل کرد و به مصلای نماز جمعه شتافت و بعد از ناهار با طلب حلالیت از آشنایان به دیار یار رهسپار شد... .

سفارش به حجاب:
او در آخرین روزهای وداعش به مادر سفارش می‌کرد که همواره لباس و پوششتان مناسب باشد زیرا او می‌دانست حجاب زن سنگر محکم اوست و همواره مورد هجوم غرب زدگان قرار گرفته است تا با شکستن این سنگر عزت و شرافت زن مورد تهدید قرار بگیرد.

آری او که در کارهای خیر پیشقدم بود و نماز جماعتش هم ترک نمی‌شد، امر به این معروف مهم را «امر به حجاب مناسب» نیز از یاد نمی‌برد.
سفارش به صبر:
او در آخرین روزهای دیدارش مادرش را به صبر در برابر شهادتش دعوت می‌‌کند، در این هنگام آیت‌الله خامنه‌ای هم (در خواب مادر) با تعدادی همراه از آسمان می‌آیند و مــــژده و
بشارت شهادت او را به مادر می‌دهند... و به این ترتیب مادر آماده می‌شود... .
با خون شهيدان بيعتی تازه کنيم   در حق طلبی، جهان پرآوازه کنيم
«والسلام»