همزمان با هفته تعاون صورت گرفت؛ راه‌اندازی 5 طرح تعاونی در مهریز

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، ناصر زارع در حاشیه مراسم افتتاح، بهره برداری و بازدید از طرح‌های تعاونی که با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان مهریز همزمان با هفته تعاون صورت گرفت، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مهریز از راه‌اندازی پنج طرح تعاونی با سرمایه‌گذاری بیش از 4 میلیارد تومان در این شهرستان خبر داد.
وی اظهار داشت: این پنج طرح در گرایش‌های مختلف صنعت و خدمات راه‌اندازی شده و زمینه اشتغال 77 نفر از جوانان مهریزی را فراهم کرده است.
زارع در مورد این پنج طرح عنوان کرد: شرکت تعاونی مهریز کیمیا در تولید دی‌کلسیم فسفات با 10 عضو و اشتغال 10 نفر در آستانه راه‌اندازی خط تولید جدید اسید فسفریک در حد گرید خوراکی با دانش فنی منحصر به فرد در خاورمیانه است.
وی خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید این محصول در این تعاونی 20 هزار تن در سال است که در آینده در فازهای بعدی این تعاونی محصولات جانبی دیگری نظیر مکمل خوراک دام، تری پلی فسفات (مورد مصرف در صنایع کاشی و سرامیک و شوینده‌ها) تولید خواهد کرد.
زارع ادامه داد: فاز اول شرکت تعاونی ساختمانی قصر یزد با تولید انواع سنگ‌های ساختمانی نیز در زمینی به مساحت 9هزار و صد متر مربع و سرمایه‌گذاری 12 میلیارد ریال، شرکت تعاونی پویا شیمی‌گستر با 95 درصد پیشرفت کار با 110 نفر عضو با تولید حدود 40 نوع محصول رزینی غیر اشباع برای استفاده در صنعت ساختمانی، فلزی، فایبرگلاس و یک شرکت تعاونی ساختمانی دیگر نیز سه طرحی هستند که در این مراسم مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.
زارع عنوان کرد: آخرین طرحی که در هفته تعاون با حضور فرماندار مهریز و جمعی از مسئولان شهرستان مورد افتتاح قرار خواهد گرفت، نخستین شرکت تعاونی خدمات بهداشتی درمانی در این شهرستان است.
وی خاطرنشان کرد: این شرکت تعاونی با نام امداد ایثار مهریز با سرمایه‌گذاری 32 میلیون ریال با خرید تجهیزات پزشکی زمینه اشتغال بیش از 30 نفر از فارغ‌التحصیلان عرصه بهداشت و درمان را فراهم کرده است.

خبرگزاری فارس