در این نشست که به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز برگزار شد، 6 نفر از فرهنگیان و معلمان مهریزی به معرفی کتاب های خود پرداختند.

سیدمحمد رستگاری، فرماندار مهریز در ابتدای این نشست با قدرانی از تلاش‌گران عرصه علم و فرهنگ، برگزاری نشست‌های معرفی کتاب با حضور کتابخوانان برجسته شهرستان را پراهمیت دانست.

رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان نیز با اشاره به استقبال خوب اقشار مختلف از نشست‌های کتاب‌خوان خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی بین قشرهای متفاوت و با سلایق گوناگون، مهم‌ترین هدف برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان است و این روند در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: حضور دانش‌آموزان در نشست‌های کتاب‌خوان باعث آشنا شدن آنها با کتاب‌های  مفید خواهد شد و چه بسا خواندن این کتاب‌ها، راهگشای آنان در زندگی خواهد شد.

در بخش بعدی این نشست، علی کارآموز، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان مهریز ضمن تبریک هفته معلم و تشکر از اهتمام ویژه کتابخانه‌های عمومی در برگزاری سلسله نشست‌های کتاب‌خوان، کتاب «انتظار عامیانه، عالمانه، عارفانه» اثر علیرضا پناهیان را معرفی کرد.

در ادامه کتاب‌های «امنیت و مسایل سرزمینی»، «به سوی کامیابی»، «مجموعه نمایشنامه‌های آسان»، «والدین موثر، فرزندمسئول» و «شازده حمام» به ترتیب توسط جواد زارع‌زاده، شهناز ترابی، محمدحسن ابویی، مرضیه زارع‌زاده و فاطمه حایری معرفی شد.

تقدیر از معلمان ارائه دهنده معرفی کتاب، بخش پایانی نشست کتاب‌خاون ویژه فرهنگیان مهریز بود.

گفتنی است، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در حاشیه این نشست از دبستان دخترانه عصمتیه مهریز دیدن و از معلمان و کادر آموزشی این مدرسه به منسابت هفته بزرگداشت مقام معلم تجلیل کرد.