طرح ملی کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف مخدر صنعتی شیشه در شهرستان مهریز عملیاتی شد.

رییس اداره بهزیستی مهریز گفت: همزمان با سراسر کشور فعالیت های مختلف فرهنگی ، اطلاع رسانی و اجتماعی کارزار رسانه های ماده صنعتی مخدر شیشه با همکاری مردم ، دستگاه های اجرایی ، رسانه ها و خانواده ها در این شهرستان آغاز شد .

" علیرضا علیزاده " با اشاره به اینکه این طرح ملی تا 19 دی ماه ادامه دارد از جمله برنامه های پیش بینی شده در اجرای آن را اطلاع رسانی در مراکز مختلف فرهنگی ، تبلیغی ٰ مدارس و دانشگاه ها ٰ برپایی تریبون آزاد در دانشگاه های آزاد اسلامی و پیام نور ٰ نصب چادر های مختلف اطلاع رسانی در سطح شهر با حضور کارشناسان و پاسخگویی به مردم و مخاطبان ذکر کرد .

رییس اداره بهزیستی مهریز گفت: جلسه پرسش و پاسخ و سخنرانی برای تبیین پیامد های مصرف این ماده خطرناک صنعتی ارسال ٰ پیامک های روشنگرانه به مردم و خانواده ها ٰ شعار نویسی و توزیع بروشورهای مختلف نیز صورت می گیرد .

علیزاده  اظهار داشت: اصل مهم در اجرای طرح کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف شیشه، ایجاد حساسیت به این معضل در جامعه و مشارکت طلبیدن از همه آحاد جامعه است.

وی افزود: طرح مزبور با هدف آگاه سازی جامعه با مضرات آن ابتدا از استان تهران به دلیل افزایش مصرف شیشه به صورت آزمایشی آغاز و سپس به دیگر استانها کشیده شده است.

وی گفت: در اجرای این طرح، اطلاعاتی در مورد سوء مصرف شیشه به خانواده ها، جوانان و نوجوانان در قالب بسته های خدماتی، آموزشی به صورت کتابچه و لوح فشرده ارائه می شود.

رییس اداره بهزیستی مهریز خاطر نشان کرد: خطر استفاده از مواد مخدر را در جامعه باید بیشتر مورد توجه قرار دهیم زیرا دشمن با این ماده افیونی قصد آسیب به نظام دارد.

علیزاده گفت: بیشترین سرمایه گذاری دشمن در گسترش مصرف مواد مخدر صنعتی متوجه نسل جوان است که باید با اطلاع رسانی جامعه را با مضرات آن آشنا کنیم.

وی گفت: مساله مواد مخدر را همه باید مشکل خود تلقی کنند و لازم است احساس مسوولیت در همه حوزه ها و نزد اقشار مختلف نسبت به پرچیدن آن از جامعه پررنگ شود.

علیزاده اظهار داشت: برای مقابله با مواد مخدر باید تمام قوا را بسیج کرد و اجرای طرح کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف شیشه یکی از این راهکار ها است.

وی گفت: نباید از کنار مصرف مواد مخدر و مضرات آن در جامعه به راحتی گذشت زیرا که فردی که مبتلا به مصرف مواد مخدر شود هیچ وقت نمی تواند خود را نجات دهد.