همایش منادیان نهضت عاشورا در مهریز برگزار شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز؛ در آستانه فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری و سوکواری سرور  وسالار شهیدان جهان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، همایش منادیان نهضت عاشورا با حضور فرماندار، جمعی از مسئولین، روحانیون و ائمه جماعات مساجد، فرماندهان پایگاههای مقاومت بسیح و مسئولین و دست اندرکاران و مداحان و نوحه خوانان هیئت های مذهبی شهرستان، در سالن هلال احمر مهریز برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهستانی، با تقدیر و تشکر از فعالیت های خوب هیئت های مذهبی شهرستان مهریز، در خصوص وظائف و مسئولیت های خطیر هیئت های مذهبی و در راستای تبیین اهداف بلند قیام امام حسین و نهضت عاشورا بیاناتی را ارائه نمود. مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد افزود: پیروزی انقلاب اسلامی ایران مرهون پیروی و منشأ گرفتن از نهضت سرخ امام حسین(ع) و اعتقادات مذهبی و فرهنگی و درس گرفتن از نهضت عاشوراست.
وی با اشاره به وضعیت دشوار جهان اسلام و ایران در مواجهه با خطرات فراوان و دشمنی های گوناگون ابرقدرتهای زور گو، از همه دست اندر کاران فعالیت های دینی و مذهبی و فرهنگی خواست تا با برنامه ریزی مناسب و حساب شده در راه جذب جوانان و نوجوانان و انجام کارهای مؤثر و مفید در سطح جامعه و بالابردن سطح بینش و اعتقادات مذهبی مردم تلاش نمایند.
سخنرانی کیانی مقدم فرماندار مهریز، حجت الاسلام پورصادقی مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج و همچنین سرهنگ بیگلری جانشین فرماندهی منطقه انتظامی، حجت الاسلام جعفر پور رئیس اداره تبلیغات اسلامی، سید کاظم کمالیان رئیس شورای هیئات مذهبی مهریز و تجلیل از ۵ نفر از پیرغلامان هیئت های مذهبی از دیگر  برنامه های این همایش بود.
لازم به ذکر است این جلسه به همت شورای هیئت های مذهبی، اداره کل تبلیغات اسلامی و ناحیه مقاومت بسیج مهریز به انجام رسید.
در حال حاضر بیش از ۱۲۰ هیئت مذهبی در شهرستان مهریز فعالیت می باشند.
اسامی پیرغلامان تجلیل شده در این مراسم:
آقای غلامرضا ابوئی؛ متولد: ۷ آبان ماه ۱۳۱۵، مسئول هیئت زنجیرزنی قمر بنی هاشم حسینیه بزرگ استهریج
آقای سید حسین حسینی روش؛ متولد: ۷ دی ماه ۱۳۱۶، مسئول هیئتزنجیرزنی سیدالشهداء روستای مدوار
آقای محمد دبیری؛ متولد: ۱۰ تیرماه ۱۳۲۰،  مسئول هیئت سینه زنی منتظران مهدی حسینیه امام سجاد روستای خورمیز سفلی
آقای علی معینی فرد؛ متولد: ۱۰ شهریور ماه ۱۳۲۰، مسئول هیئت زنجیرزنی جان نثاران اباعبدالله الحسین شهرک شهید بهشتی
آقای حبیب الله زارع؛ متولد: ۸ دی ماه ۱۳۲۰،  مسئول هیئت سینه زنی انصارالحسین روستای عصمت آباد