در راستای پیشبرد اهداف پیشگیرانه آموزش و پرورش و  با عنایت به گسترش و پیچیده تر شدن سطح فراگیری و الگوها و روند های حاکم بر شیوع آسیب های اجتماعی در بین کودکان ونوجوانان دانش آموز ، همایش پیشگیری از اعتیاد و آسیبهای اجتماعی و سوء مصرف مواد ویژه اعضاء انجمن اولیاء و مربیان و کارکنان ادارات و نهادهای شهرستان در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید .  

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مهریز در این همایش با بیان اینکه دوره نوجوانی مخاطره آمیز ترین دوران زندگی از نظر شروع مواد است گفت:  در دنیای کنونی فرزندان بسیاری از مهارتها و دانستنیها را از موسسات و محیط های مختلف خارج از خانواده فرا می گیرند.

سید علیرضا طبایی فرد افزود:  این مسئله هیچگاه به معنای سلب مسوولیت خانواده در ایفای وظیفه تعلیم و تربیت نیست و درهمه مواردی که فرزندان در خانواده رشد می کنند موقعیت منحصر به فرد در اختیار خانواده است .

وی افزود: از آنجا که امروزه اعتیاد به مواد مخدر یکی از معضلات عمده جوامع بشری از جمله کشور ما می باشد کسب آگاهی و اطلاعات لازم نیاز مبرم است .

وی ادامه داد: خانواده ها باید زمانی را بگذارند که اوقات فراغت ، فرزندان در کنار آنها باشندو همچنین نوجوانان را به کارهای سالم مانند ورزش و فعالیتهای بدنی تشویق کنند .

وی نظارت بر کارهای فرزندان ، رابطه با دوستان فرزندان ،آشنا شدن با والدین دوستان فرزندان و داشتن تفریحات لذت بخش را از مهم ترین وظایف اولیاء ذکر نمود.

در ادامه سرگرد صالحی زاده از شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان : نقش خانواده را در جهت اهداف پیشگیرانه آموزش و پرورش بسیار مهم دانست و به تشریح مواد مخدر و آسیبهای ناشی از آن پرداخت .

در این همایش ضمن پخش کلیپ، فیلم و موارد هشداردهنده حاضران در پایان این مراسم از نمایشگاه تصویری که در حاشیه این همایش برپاشده بود بازدید نمودند.