همایش سلامت با سخنرانی دکتر سیدخلیل فروزان نیا برگزار شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، دكتر سيدخليل فروزان نيا در همايش سلامت كه  با حضور فرماندار مهريز و جمعي از مسئولين شهرستان، بسيجيان و پاسداران در كانون فرهنگي تربيتي شهيد كشاورزي مهريز برگزار شد ضمن گراميداشت هفته سلامت گفت:
سلامت بزرگترين نعمتي است كه در اختيار بشريت است زيرا بدون سلامت بهره بردن از ساير نعمت ها امكان پذير نيست.
دکتر سيد خليل فروزان نيا -فوق تخصص جراحي قلب و عروق دوعامل خطر مستقل در ایجاد بیماری قلبی عروقی ، پرفشاری خون و بالا بودن کلسترول خون دانست و افزود :
پاسخ افراد به استرس های روزمره نیز می تواند در ایجاد بیماری قلبی سهم داشته باشد. بطور مثال بعضی از افراد در اثر استرسهای روزمره به مصرف دخانیات روی آورده یا بیش از حد غذا می خورند و بدین صورت  خود را در معرض عوامل خطر ثابت شده بیماریهای قلبی عروقی قرار می دهند.
وي مهمترين عوامل خطر قابل تعدیل در ايجاد بيماري هاي  قلبي عروقي را مصرف دخانیات،‌بالا بودن کلسترول خون، پرفشاری خون، کم تحرکی،‌چاقی و اضافه وزن،‌ دیابت نام برد و افزود:
شانس بروز بیماری عروق  قلبی در سیگاریها 2 تا 4 برابر غیر سیگاریها است.مصرف سیگار یک عامل خطر مستقل جدی  برای مرگ ناگهانی در بیماری عروق کرونر است
وي در خصوص فشار خون بالا به عنوان يكي از عوامل عمده بيمارهاي قلب و عروق گفت: فشار خون بالا میزان بار قلب را افزایش و از این طریق موجب ضخیم شدن و سخت شدن قلب می شود. علاوه براین شانس سکته مغزی ، حمله قلبی ، نارسایی کلیه و نارسایی احتقانی قلب را افزایش می دهد. با وجود عوامل خطر دیگر شانس حمله قلبی در بیماران مبتلا به پرفشاری خون چندین برابرخواهد شد.
وي تصريح كرد: زندگی بدون فعالیت یک عامل خطر برا یبروز بیماری عروق کرونر است. فعالیت جسمانی متوسط تا شدید  بصورت منظم  از بیماری عروق خونی و قلب جلوگیری می کند.
دکتر سيد خليل فروزان نيا -فوق تخصص جراحي قلب و عروق ، رئیس بیمارستان افشار و نماینده نخبگان و از افتخارات شهرستان مهریز مي باشد.