همایش بزرگ فتح خرمشهر با حضور کارشناس امور خاورمیانه برگزار شد

يك كارشناس مسائل خاورميانه با اشاره به رشادت‌ها و مقاومت‌هاي صبورانه رزمندگان در دوران دفاع مقدس گفت: عشق به ميهن اسلامي، مقاومتي بي‌نظير را براي كشور رقم زد.


سعدالله زارعي در همايش فتح خرمشهر كه با حضور فرماندار و مسئولان مهريز و جمعي از بسيجيان و اقشار مختلف مردم برگزار شد، ضمن گراميداشت سالروز آزادسازي خرمشهر، اين عمليات بزرگ را تاريخ گوياي پايداري، ايثار و جاودانگي انقلاب اسلامي ايران دانست.
وي خاطرنشان كرد: فتح خرمشهر موجب برانگيختگي احساسات و عواطف پاك ملت ايران شد و همدلي و وحدت را ميان اقشار ملت پديد آورد.
زارعي افزود: حماسه شگرف آزادسازي خرمشهر، پيروزي سروقامتاني را پديد آورد كه با فتح‌آفريني خود، نهايت ايثار، اوج مظلوميت، انتهاي پاكبازي و منتهاي توكل را رقم زدند. خرمشهر براي ملت ما تنها يك شهر نيست بلكه تاريخ گوياي پايداري، ايثار و جاودانگي انقلاب است.
اين كارشناس امور خاورميانه افزود: مقاومت 43 روزه مردم خرمشهر، فصل مهمي در هشت سال دفاع مقدس است زيرا بسياري از كارشناسان نظامي معتقدند اگر خرمشهر مقاومت نمي‌كرد و متجاوزان به آساني اين شهر را اشتغال مي‌كردند، شايد سرنوشت جنگ اين‌گونه رقم نمي‌خورد.
وي عنوان كرد: اين پايداري بزرگ، سدي شد در برابر اينكه عراقي‌ها سريع به اهدافشان برسند و توان نظامي آنها در منطقه به هم بريزد.
زارعي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به بيداري اسلامي در منطقه و ضمن حمايت از اين قيام‌ها بيان داشت: موج بيداري و اسلام‌خواهي ملل مسلمان به بركت انقلاب اسلامي است.
وي با بيان اينكه دنياي اسلام از خواب غفلت بيدار شده و مي‌خواهد ديگر به كفر و استكبار جهاني وابسته نباشد اظهار داشت: انقلاب اسلامي ايران امروز تاثيرات خود را در منطقه بروز مي‌دهد و اين قيام‌ها الهام گرفته از انقلاب رهايي‌بخش اسلامي ايران است.
اين كارشناس امور خاورميانه خاطرنشان كرد: تحولات كشورهاي منطقه خاورميانه به ويژه جهان عرب نشان مي‌دهد كه انقلاب اسلامي ايران با پيام روشني‌بخش خود به اين كشورها صادر شده و اكنون در حال تحول و تغيير در اين سرزمين‌ها هستيم.
مهدی کیانی مقدم فرماندار مهریز هم در سخنانی ضمن گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر افزود: فتح خرمشهر قطعه نفیسی از تاریخ ملت بزرگ ایران است که باید هر سال با شکوهتر از سال قبل به آن پرداخته شود.

کیانی مقدم ادامه داد: سوم خرداد نماد مبارزه ملت ایران با استکبار جهانی است و در فتح خرمشهر و سراسر دفاع مقدس نقش محوری ولایت فقیه و حضرت امام (ره) و تفکرات ایشان باعث فتوحات رزمندگان اسلام می شد.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی نیز باید اطاعت و پیروی رزمندگان از امام راحل را سرمشق و الگوی خود قرار دهیم زیرا اطاعت از ولی‌فقیه نظام ما را بیمه می‌ کند.

کیانی ‌مقدم دلیل اصلی فتح خرمشهر را اتکا به خداوند و اعتماد به نیروهای خودی دانست.