به مناسبت گرامیداشت هفته دولت با حضور فرماندار ، نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان و معلمان مهریز در پژوهشسرای دانش آموزی این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش  ستادگرامیداشت هفته دولت در مهریزو نقل ازروابط عمومی آموزش و پرورش مهریز، فرماندار مهریز در آیین افتتاحیه این نمایشگاه با تقدیر از تلاش دانش آموزان گفت: برگزاری این نمایشگاهها فرصتی فراهم می کند تا مسؤلین بتوانند ضمن بازدید از نمایشگاه از نزدیک شاهد فعالیتهای دانش آموزان باشند.

 سید محمد رستگاری افزود: با برپایی اینگونه نمایشگاهها میدانی را برای نقش آفرینی دانش‌آموزان عزیزمان فراهم می کنیم که هدایت و راهنمایی مربیان به فعالیت می پردازند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: این‌گونه برنامه‌های با کیفیت در آینده استمرار یافته تا بتواند جایگاه و موقعیت دانش آموزان شهرستان و توانمندیهای آنان را در سطح استان و کشور معرفی کند.

مدیر آموزش و پرورش نیز در این آیین با تبریک هفته دولت گفت: این نمایشگاه با هدف به نمایش گذاشتن توانمندی‌های دانش‌آموزان ومعرفی توانمندی‌های آنان به جامعه و نیز انعکاس درخشش های دانش آموزان شهرستان در سطح استان و کشور راه‌اندازی شده است.
 سید علی کارآموز با اشاره به توانایی های علمی، فرهنگی و هنری دانش آموزان گفت: امروزه فضایی که درکشور ماایجاد شده شرایطی رافراهم نموده که مسیر پیشرفت کشوررا باید درعلم ودانش و فرهنگ خلاصه کنیم .

وی افزود: طی سالهای گذشته پیشرفت دانش وپژوهش درشهرستان رشد داشته است که پیشرفت بیشتر نیاز به تلاش وکوشش مسئولین آموزش وپرورش بالاخص معلمین دارد.

وی ضمن تقدیر وتشکر از زحمات دانش آموزان و برگزارکنندگان این نمایشگاه از برپایی نمایشگاه ها به صورت موضوعی و  فصلی در شهرستان خبرداد.

در نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان مهریز بیش از دویست اثر هنرهای دستی وتجسمی ، رباتیک، اختراعات دانش آموزان و معلمین، خلاقیتهای هنری، ساخت صورتکهای نمایشی با استفاده از مواد بازیافتی، طرح برگزیده ی جشنواره خوارزمی در سال 92 و طرحهای راه یافته به جشنواره خوارزمی در سال جاری توسط پژوهشسرای دانش آموزی آیت الله خاتمی، و کانونهای فرهنگی تربیتی حضرت زینب و شهید کشاورزی مهریز ارائه شده است.