به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز و نقل از آموزش و پرورش مهریز فرماندار مهریز دراین نشست با گرامیداشت هفته دولت و دهه کرامت با اشاره به نشست شورای آموزش و پرورش استان و تاکید خاص استاندار یزد بر اهتمام ویژه مسئولین شهرستان در باشکوه برگزار شدن برنامه های پروژه مهر 93 و بازگشایی مدارس در شهرستان تاکید نمود.

سید محمد رستگاری مشارکت فعال دانش آموزان در برنامه ریزی و اجرای برنامه های بازگشایی مدارس را در ماندگار شدن خاطرات بازگشایی در ذهن دانش آموزان مهم عنوان کرد و گفت: استفاده از نظرات و پیشنهادات دانش آموزان و مشارکت آنها در اجرای برنامه های بازگشایی باعث ایجاد مهری خاطره انگیز برای آنها خواهد شد.

وی با اشاره به انتظارات آموزش وپرورش از ادارات و نهادهای شهرستان  برای با شکوه برگزار نمودن بازگشایی مدارس و فراهم آوردن زمینه آغاز سال تحصیلی گفت: قطعا ادارات دراین راستا آموزش وپرورش را یاری خواهند داد.   

وی با اشاره به نقش نماز در تربیت دینی دانش آموزان خواستار برنامه ریزی جهت جذب خیرین در بحث ساخت نمازخانه های مدارس وتجهیز و مفروش نمودن نمازخانه ها گردید.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان با اشاره به مفید بودن اجرای طرح سه سه در مدارس ابتدایی شهرستان گفت: اجرای این طرح با جدیت و با در نظر گرفتن نگرانیهای اولیای دانش آموزان و مردم و با اجرای به موقع تعهدات داده شده  توسط آموزش و پرورش شهرستان در حال انجام است که قابل تقدیر می باشد.

رستگاری با اشاره به برنامه های برگزار شده توسط ادارات شهرستان در هفته دولت از اجرای برنامه های بسیار خوب و متنوع در آموزش و پرورش شهرستان در طول هفته دولت تقدیر نمود.

مدیر آموزش و پرورش مهریز نیز در این نشست با تبریک هفته دولت و دهه مبارک کرامت  برنامه های آموزش و پرورش شهرستان در پروژه مهر 93 و بازگشایی شکوهمند مدارس شهرستان را به تفصیل بیان کرد و گفت: با برنامه ریزیهای انجام شده و همکاری مسئولین شهرستان به ویژه نیروهای نظامی و انتظامی مهری ماندگار را در شهرستان رقم می زنیم.

سید علی کارآموز ورود به بحث سرویس مدارس برای نخستین بار را یادآور شد و گفت: ساماندهی سرویس های مدارس شهرستان که یکی از دغدغه های اولیای دانش آموزان است را آغاز کرده ایم و جلساتی با حضور مسئولین سازمان حمل ونقل، مدیران موسسات مینی بوسرانی و نمایندگان مدیران مدارس برگزار و و با تعیین نرخهای واحد و الزام استفاده موسسات مینی بوسرانی از رانندگان صلاحیت دار و کددار در جهت رفاه دانش آموزان و رفع نگرانیهای اولیای آنان گام برداشته ایم.

وی با ارائه گزارشی از روند اجرای طرح سه سه در مدارس ابتدایی شهرستان گفت: مدارس مجری این طرح مورد بازدید فرماندار و اعضای شورای اسلامی شهر قرار گرفته و مسئولین از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات برگزاری این طرح قرار گرفته اند که با همکاری مسئولین مصمم به اجرای این طرح در شهرستان هستیم.

دبیر شورای آموزش و پرورش مهریز با بیان اینکه این طرح بیشتر در مدارس پر جمعیت شهرستان اجرا می شود افزود: برای مدارس مجری این طرح تمهیدات و امتیازات ویژه ای در نظر گرفته شده است.

کارآموز با اشاره به کسب رتبه های برتر کنکور سراسری توسط دانش آموزان شهرستان از مساعدت و همراهی فرماندار شهرستان در برگزاری برنامه تجلیل از نخبگان کنکور شهرستان تقدیر نمود.

وی جدیت و پشتکار مدیران مدارس شهرستان را عامل مهمی در کسب موفقیت در کنکور سراسری عنوان نمود و از برگزاری برنامه دیدار مدیران شهرستان با فرماندار و تجلیل از تلاشهای شبانه روزی آنان خبر داد.

 درادامه اعضای شورا و مدعوین نقطه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص مسائل آموزش و پرورش شهرستان را بیان و پس از بحث و بررسی تصمیمات لازم اتخاذ شد.