نماینده مردم مهریز در مجلس نهم تاکید کرد؛ مسئولان لحظه‌ای از خدمت به مردم غفلت نکنند

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، شورای اداری مهریز با حضور نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و سایر مدیران ادارات و نهادهای شهرستان به ریاست فرماندار تشکیل شد.
نماینده مردم مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد در مجلس نهم  در این شورا خواستار پیگیری مستمر و حل مشکلات مردم این شهرستان با قوت هرچه تمام‌تر توسط مسئولان دستگاه‌ها و ادارات شهرستان شد.
حجت‌الاسلام دخیل‌عباس زارع‌زاده با اشاره به کمیسیون انتخابی خود در مجلس اظهار داشت: با مشورتی که با نمایندگان مطرح مجلس از جمله لاریجانی و چند تن دیگر از با تجربه‌های مجلس داشتم، سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور شدم که این کمیسیون نیز از کمسیون‌های مهم مجلس به شمار می‌رود.
زارع‌زاده خاطرنشان کرد: با تعامل و ارتباطی که با برخی نمایندگان در کمسیون صنایع و معادن و کشاورزی برقرار شد، به طور قطع شاهد تغییر و تحولات اساسی در این بخش در حوزه انتخابیه خواهیم بود.
وی افزود: در این میان نام کمیسیون مهم نیست بلکه تلاش و همت مضاعف برای پیگیری و حل مشکلات مهم است تا مردم مزه رای دادن را درک کنند.
زارع‌زاده از عدم برقراری هیچ تماسی از سوی ادارات و نهادهای شهرستان‌های حوزه انتخابیه برای بررسی مشکلات، ابراز تاسف کرد و با قدردانی از اقدامات انجام شده در شهرستان مهریز، خواستار پیگیری مستمر و حل مشکلات مردم این شهرستان با قوت هر چه تمام‌تر توسط مسئولان دستگاه‌ها و ادارات شهرستان شد.


* 159 مصوبه دور سوم سفر هیئت دولت در مهریز در دست پیگیری است
فرماندار مهریز نیز در این نشست به ارائه اقدامات انجام شده و فعالیت‌های در دست اقدام این شهرستان پرداخت و گفت: در یک نگاه کلی از اوایل دولت نهم تاکنون اعتباری بالغ بر 614 میلیارد ریال در بخش‌های مختلف شهرستان اعم از امور زیربنایی، بهداشت و درمان، آموزش، فرهنگی و کشاورزی هزینه شده است و در جریان سه سفر ریاست جمهور و هیئت دولت به استان یزد در مجموع 226 مصوبه مرتبط با مهریز و 40 مصوبه نیز خاص شهرستان مهریز بوده است که قریب به اتفاق مصوبات مرتبط و خاص شهرستان مهریز با 188 مصوبه در سفرهای اول و دوم با اعتبار بیش 123 میلیارد و 174 میلیون ریال به اجرا درآمده است.
مهدی کیانی مقدم در مورد دور سوم سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به استان یزد گفت: 159 مصوبه در دور سوم سفر ریاست جمهور و هیئت دولت مربوط به شهرستان مهریز بوده است.
وی افزود: هنرستان فنی، خدمات زیربنایی سرب و روی مهدی آباد بهادران و پیست دوچرخه سواری، مهم‌ترین این پروژه‌ها بوده است.
کیانی‌ مقدم بخشی دیگر از اقدامات و خدمات انجام شده در شهرستان را مربوط به سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری دانست و گفت: از این محل 53 پروژه با اعتباری بالغ بر 84 میلیارد ریال از محل اعتبارات ویژه این سفر برای شهرستان مهریز داشتیم که به دستگاه‌های اجرایی متعددی مشتمل بر اوقاف و امور خیریه، تربیت بدنی، منابع طبیعی، نوسازی مدارس، استانداری، بنیاد مسکن، دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی، سازمان تبلیغات اسلامی، جهاد کشاورزی، صدا و سیما، آب و فاضلاب شهری، شهرداری و کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) اختصاص یافته است که نزدیک به 100 درصد پروژه‌ها اجرایی شده است.


* 1169 جواز تاسیس واحد صنعتی در مهریز صادر شده است
وی در مورد بخش صنعت شهرستان مهریز نیز عنوان کرد: از سال 1384 تاکنون هزار و 169 فقره جواز تاسیس واحد صنعتی صادر شده که از این تعداد 146 واحد با سرمایه 2 هزار و 401 میلیارد و 989 میلیون ریال سرمایه‌گذاری و اشتغال 3 هزار و 296 نفر منتهی به صدور پروانه بهره‌برداری شده است.
کیانی مقدم تصریح کرد: در بخش کشاورزی با ابتکار دولت دهم شاهد فعالیت‌های ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی در سطح کشور از جمله شهرستان مهریز هستیم که با اقدامات صورت گرفته در این ستاد و از طریق اجرای طرح‌های صرفه‌جویی و افزایش بهره‌وری، انتظار می‌رود حدود 20 هکتار گلخانه جدید، 60 واحد دام و طیور جدید و 19 واحد صنایع تبدیلی جدید به ظرفیت اشتغال‌زایی شهرستان افزوده خواهد شد.
وی گفت: در این راستا همچنین به منظور ایجاد و توسعه واحدهای بخش کشاورزی با هدف اشتغالزایی بیشتر، بالغ بر 130 میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات به شهرستان اختصاص یافته است.


* مهم‌ترین انتظارات مردم حل مشکلات شدید ناشی از خشکسالی و کمبود آب است
وی در ادامه به برخی مشکلات و انتظارات مردم این شهرستان اشاره و گفت: مشکلات شدید ناشی از خشکسالی و کمبود آب در بخش‌های مختلف و به شکل حاد آن در بخش صنعت شهرستان کاملا مشهود است که البته اقدامات مسکنی صورت گرفته اما نیازمند تداوم اقدامات اساسی و پیگیری‌های جدی است که در حال انجام است و امیدواریم سریع‌تر به نتیجه برسد.
وی در مورد ساماندهی و بهسازی محور سنتو و احداث ورودی شهرستان مهریز خاطرنشان کرد: این مشکل با وجود پیگیری‌های فراوان صورت گرفته در مرحله برگزاری مناقصه باقی مانده است.
فرماندار مهریز، تکمیل دانشگاه امام صادق(ع) و ایجاد دانشکده‌های دولتی، تجهیز و بهره‌برداری از معادن سرب و روی مهریز که نقش حیاتی در توسعه شهرستان ایفا خواهد کرد را از دیگر مشکلات و انتظارات مردم این شهرستان برشمرد.
وی در مورد اقدامات بخش مسکن نیز عنوان کرد: 371 واحد در قالب تعاونی مسکن مهر در حال اجراست که 133 واحد از آنها به متقاضیان واگذار شده و بقیه از پیشرفت بیش از 80 درصدی برخوردار است.
کیانی مقدم افزود: عملیات اجرایی 400 واحد دیگر نیز به صورت قرارداد سه‌جانبه آغاز شده و به متقاضیان جدید واگذار خواهد شد.
امام جمعه مهریز نیز در این نشست، نماینده کنونی مردم مهریز در مجلس را فردی لایق این پست و مقام دانست و گفت: باید به خود ببالیم که چنین فردی شایسته و در خور شأن مردم این حوزه انتخابیه را راهی بهارستان کردیم و شک نداشته باشید شاهد تحولی عظیم در حوزه انتخابیه، با رعایت عدالتی کامل خواهیم بود.
حجت‌الاسلام علی برهان با بیان اینکه جایگاه و منصب‌های مجازی نباید انسان را مغرور کند بلکه باید در راه خدمت به مردم استفاده شود، افزود: در نظام اسلامی، پست و مقام به خودی خود ارزشمند نیست و آنچه به این امور ارزش و اهمیت می‌بخشد، استفاده بهتر از آنها در راستای خدمت به اسلام و مردم است.