نماینده مردم مهریز در جشن گلریزان: مردم یزد در کارهای خیر همیشه پیشتاز بوده‌اند

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، نماینده مردم مهریز با بیان اینکه نجات زندانیان نیازمند کاری ارزشمند و بر اساس دستورات دین است، گفت: مردمان استان یزد ذاتا مردمی امدادگر و یاری رسان هستند که این موضوع را بارها و بارها به اثبات رسانده‌اند.
حجت‌الاسلام دخیل‌عباس زارع‌زاده در جشن گلریزان مهریز با اشاره به حدیثی از رسول گرامی اسلام (ص) اظهار داشت: از محبوب‌ترین کارها در پیشگاه خداوند، شاد کردن مسلمانان است که اجری عظیم نزد خداوند دارد.
وی ادامه داد: کسی که در امر خیری شرکت می‌کند و با کمک خود زمینه آزادی یک انسان زندانی را فراهم می‌کند، هم خود زندانی و هم خانواده‌اش و هم مردم جامعه را از بسیاری از آسیب‌ها نجات داده و به طور قطع این کار خیر او در پیشگاه خداوند متعال بی‌جواب نیست.
زارع‌زاده عنوان کرد: مردم خداجو و مومن دارالعباده همیشه و در هر حال در انجام کار نیک پیشقدم بوده‌اند و این مسئله آنها را انسان‌هایی یاری‌گر و امدادرسان نشان داده است.
وی افزود: این خصلت مردم باعث شده تا جشن گلریزان، هر سال پربارتر از سال قبل برگزار شود که امیدواریم امسال نیز با مشارکت خیران زندانیان هرچه سریع‌تر به آغوش خانواده‌های خود بازگردند.
نماینده مردم پنج شهرستان استان یزد گفت: طی سال‌های اخیر ستاد دیه در سطح استان یزد و حتی شهرستان مهریز فعالیت خوب و گسترده‌ای داشته است و تنها دغدغه آزادی زندانیان را با خود دارد.
وی با بیان اینکه زندانی شدن محکومان مالی به دلیل مشکلات اقتصادی است، عنوان کرد: زندانی شدن محکومان جرایم مالی غیرعمد مشکلاتی را برای خانواده محکوم و جامعه به وجود می‌آورد که ممکن است هرگز نتوان آن را جبران کرد بر این اساس باید با عمل خیر خود نسبت به آزادی این افراد اقدام کنیم.
زارع‌زاده بیان کرد: این زندانیان مرتکب جرایم غیرعمد هستند که ناخواسته گرفتار شده‌اند و اگر پولی داشتند در زندان نمی‌ماندند.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با مشارکت مردم، سال آینده این جشن را در مهریز برای آزادی زندانیان دیگر شهرها برگزار کنیم و کسی از مهریز نیاز به کمک نداشته باشد.
زارع اظهار امیدواری کرد: با مشارکت مردم و خیرین زمینه آزادی تمامی زندانیان جرایم غیرعمد فراهم شود و آسیب‌هایی که متوجه این افراد و خانواده آنان است نیز کاهش یابد.
جشن گلریزان مهریز با حضور گسترده مردم این شهرستان در دهکده توریستی پاییزان برگزار شد.
نظیر این مراسم در شهرستان‌های طبس، ابرکوه، یزد، اردکان و میبد نیز برگزار شده است.
هم‌اکنون 174 زندانی جرائم مالی غیرعمد در زندان‌های یزد به سر می‌برند.