نشست صمیمانه اصحاب فرهنگ و هنر مهریز با محمد رضا صباغیان نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی با حضور مدیران موسسات قرآنی، انجمن های فرهنگی و هنری و پیسکسوتان عرصه فرهنگ و هنر شهرستان با موضوع مسائل و مشکلات این حوزه  در سالن کنفرانس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. 

به گزارش روابط عمومی فرمانداري مهريزبه نقل از  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز،در ابتدای این نشست سید رضا آقایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن ارئه گزارشی از وضعیت فرهنگ و هنر شهرستان و همچنین فعالیتها و اقدامات صورت گرفته گفت: با توجه به ظرفیت های خوب شهرستان مهریز در زمینه فرهنگ و هنر امیدواریم با حمایت بیشتر مسئولین شاهد ارتقای فعالیت این حوزه باشیم . 
آقایی کمبود فضا و اعتبارات فرهنگی ، نبود سالن پلاتو در شهرستان مهریز ، عدم وجود صندوق حمایت از هنرمندان و عدم حمایت مادی و معنوی از هنرمندان مهریزی را مهم ترین مشکلات حوزه فرهنگ و هنر شهرستان برشمرد . 
در ادامه در ادامه مسئولین موسسات قرانی و انجمنهای فرهنگی و هنری شهرستان مسائل و مشکلات راه فعالیت خود را به همراه پیشنهاداتی جهت رفع این موانع مطرح نمودند. 
در پایان نماینده مردم مهریز در مجلس شورا ضمن تاکید بر اهمیت نقش فرهنگ بر ساختار جامعه ولزوم صرف هزینه مادی و معنوی در این راه گفت: دولت و مسئولان اجرایی برای حل مسائل و مشکلات هنرمندان از هیچ کوششی دریغ نمی کنند و مطالبات فعالان عرصه فرهنگ و هنر باید همواره دغدغه مسئولان باشد . 
صباغیان با اشاره به نقش مهم هنر در ترویج ارزش های معنوی و انسانی و اصلاح فرهنگ های نادرست از هنرمندان شهرستان خواست تا هنر خود را در راه اصلاح جامعه به کار گیرند. 
وی به اهمیت راه اندازی تشکل های صنفی مردم نهاد در حوزه فرهنگ و هنر برای پیگیری مطالبات این قشر تاکید کرد و گفت: وجود این تشکل ها در رسیدگی به نیازهای جامعه هدف موثر است. 
حمایت از فعالیتهای موسسات و انجمن های فرهنگی هنری شهرستان، مساعدت در احداث سالن پلاتو، توسعه و تجهیز دفاتر انجمن های فرهنگی و هنری ، ایجاد صندوق حمایت از هنرمندان و کسر مالیات شرکتهای صنعتی حامی فعالیتهای فرهنگی و هنری مهم ترین مباحث مطرح شده در این جلسه بود .