به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، شورای سلامت مهریز  به ریاست فرماندار مهریز و با حضور اعضا در محل فرمانداری مهریز تشکیل شد.

فرماندار مهریز در این شورا با بیان اینکه چشم‌انداز و اهداف برگزاری شورای سلامت در سال 93 باید مشخص شود اظهار کرد: در سال جدید باید وضعیت گود زباله مهریز به طور کامل ساماندهی شود.

سیدمحمدرستگاری عدم وجود برنامه‌های جامع بازیافت و نظارت را مهمترین مشکل گود زباله مهریز عنوان کرد.

وی در مورد اقدامات انجام شده برای رفع موانع و مشکلات گود زباله عنوان کرد: سال گذشته با اختصاص زمینی جدید برای احداث گود زباله متاسفانه هنوز مشکلات این گود حل نشده است و تخریب‌های زیست‌محیطی بسیاری را برای شهرستان دارد.

رستگاری با تاکید شناسایی محل جدید یا حصارکشی همین محل گفت: جلسه‌ای نیز با صاحبان صنایع در مورد مساعدت مالی در ارتباط با پاک‌سازی محل باید تشکیل شود تا در اولین فرصت، پاک‌سازی محل انجام‌شود.

وی با بیان اینکه محل جدید گود زباله مهریز 10 کیلومتری جنوب شرق محدوده قبلی است عنوان کرد: موانع و مشکلات محل دفع زباله مهریز از جمله تل‌انبار شدن و تخلیه غیر اصولی زباله، پراکندگی زباله در سطح وسیعی از منطقه حتی خارج از محل تعیین شده می‌باشد که باید ساماندهی شود.

بالاترین مقام اجرایی شهرستان وجود افراد متفرقه به ویژه افاغنه در محدوده گود زباله برای بازیافت غیر اصولی از زباله‌های تل‌انبار شده و آتش زدن زباله‌ها، مشخص نشدن محل دفع زباله‌های ویژه، عدم وجود برنامه‌های جامع بازیافت را از دیگر مشکلات گود زباله شهرستان برشمرد.