نشست خبری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهریز با خبرنگاران اصحاب رسانه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز،به مناسبت هفته وقف نشست خبری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهریز با خبرنگاران اصحاب رسانه این شهرستان برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمود میرجلیلی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهریز در این نشست از راه‌اندازی و تکمیل سامانه جامع اطلاعات موقافات و بقاع متبرکه در این شهرستان خبر داد.
وی اظهار داشت: شهرستان مهریز پس از تفت دومین شهرستانی است که سامانه جامع اطلاعات موقافات و بقاع متبرکه را راه‌اندازی و تکمیل کرده است.
میرجلیلی با بیان اینکه هزار و 804 موقوفه و سه هزار و 979 رقبه و هشت بقعه متبرکه و امامزاده در ناحیه مهریز وجود دارد، بیان کرد: بیش از 90 درصد موقافات مهریز مزروعی و شامل باغ، آب و قنوات است و ساختمان‌های تجاری و مسکونی پایین‌ترین رده موقوفات را در این شهرستان داراست.
وی همکاری مردم در تنظیم سند اجاره را خواستار شد و افزود: تاکنون از بین هزار سند اجاره‌ای که باید تنظیم و صادر می‌شد، تنها 300 مورد انجام شده که لازم است مردم برای تنظیم سند اجاره‌ها و پرداخت حقوق موقوفات در راستای اجرای نیت واقفان، اداره اوقاف را یاری کنند.
میرجلیلی یادآور شد: متقاضیان در هفته وقف از تخفیف ویژه‌ای برای تنظیم سند اجاره‌ها برخوردار خواهند شد.
وی همچنین از مردم خواست تا با یاری و همکاری خود اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان را نسبت به شناسایی موقوفات مساعدت کنند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهریز همچنین با ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد اظهار داشت: تاکنون در حوزه امور موقوفات در ناحیه مهریز و اجرای نیت واقفان بیش از 45 میلیون تومان هزینه شده و در حوزه بقاع متبرکه و امامزادگان نیز 80 میلیون تومان در امور فرهنگی، عمرانی و مدیریتی و تجهیزات صرف شده است.
وی در پاسخ سئوال خبرنگار فارس در مورد درخواست فرهنگیان و دانش‌آموزان برای استفاده از اردوگاه منشاد، با دادن مژده‌ای به دانش‌آموزان و فرهنگیان مهریزی از برگرداندن این اردوگاه از سال آینده به آموزش و پرورش خبر داد.
میرجلیلی عنوان کرد: با برگزاری جلسات متعدد با آموزش و پرورش و تعامل با این دستگاه و توجه مدیرکل اوقاف و امور خیریه و فرماندار مهریز سال آینده شاهد استفاده از این اردوگاه توسط دانش‌آموزان و فرهنگیان مهریزی و استان با رعایت موازین شرعی و وقفی آن خواهیم بود.
وی همچنین از برگزاری بیش از 20 برنامه در هفته وقف در مهریز خبر داد و افزود: تجلیل از اصحاب وقف، عطرافشانی قبور شهدا، پیشنهاد برگزاری جلسه شورای اداری با موضوع وقف، ارائه گزارش در نماز عبادی سیاسی جمعه، برگزاری مراسم شهادت ائمه علیهم السلام و زیارت حضرت رسول (ص) از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در هفته وقف در این شهرستان برگزار خواهد شد.
وی همچنین جایگاه شهرستان مهریز را در بخش فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه در بین شهرستان‌های دیگر، ممتاز برشمرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 95 درصد برنامه‌های پیش‌بینی شده در بخش فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه مهریز انجام شده و تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف با استفاده از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب از عمده فعالیت‌ها و اهداف این بخش بوده است.
میرجلیلی همچنین از کسب رتبه‌های استانی در مسابقات قرآنی برای افراد اعزامی از شهرستان مهریز خبر داد و افزود: 14 نفر از شهرستان مهریز به مسابقات استانی قرآن کریم اعزام شدند که 9 نفر از این آنها رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند و یک نفر نیز در رشته حفظ 20 جزء به مسابقات کشوری اعزام خواهد شد.
وی افزود: از ابتدای سال تاکنون 32 محفل قرآن کریم و 45 مراسم فرهنگی مذهبی با همت اداره اوقاف و امور خیریه با حضور و استقبال مردم ولایتمدار و انقلابی مهریز برگزار شده است.
اول تا هفتم بهمن‌ماه به عنوان هفته وقف نامگذاری شده است.

خبرگزاری فارس

خبرگزاری ایرنا