نخستین فرودگاه اختصاصی کشور در مهریز راه‌اندازی می‌شود

تنها فرودگاه اختصاصی کشور در زمینی به مساحت ۹۸ هکتار در شهرستان مهریز به بهره برداری می رسد.


به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز ، سه شنبه 10 اردیبهشت فرماندار مهریز از نخستین فرودگاه اختصاصی کشور بازدید کرد.

رضا زارع زاده مهریزی در بازدید و بررسی مسائل این فرودگاه با قدردانی از پیگیری طرح از سوی دست اندرکاران امر تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده فرودگاه تا اول مهرماه 1398 به بهره برداری می رسد.


وی ادامه داد: ساخت فرودگاه اختصاصی در این شهرستان توسط بخش خصوصی در معرفی منطقه و توسعه آن نقش موثری دارد و دولت برای اجرای اینگونه طرح ها از متقاضیان و سرمایه گذاران حمایت می کند.


فرماندار مهریز تصریح کرد: این طرح ابتکاری و نحوه انجام آن رضایت بخش و منحصر به فرد است، امیدواریم الگویی برای سایر سرمایه گذاران برای اجرای طرح های مشابه در شهرستان باشد.


زارع زاده مهریزی بیان داشت: رسیدگی به مشکلات و رفع نیازهای این طرح با حمایت دولت در اولویت قرار دارد و برای سایر برنامه های فرهنگی، عمرانی و تولیدی آمادگی کامل وجود دارد.


عبدالرسول حسینی نسب مدیرعامل شرکت توسعه پرواز اظهار داشت: نخستین فرودگاه اختصاصی کشور با هدف آموزش پروازهای سبک، دو نفره و تاکسی پرواز تا پایان مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: باند این فرودگاه هزار و ۶۰۰ متر طول و ۲۵ متر عرض دارد و مراحل ساخت آن رو به اتمام است.

حسینی نسب عنوان کرد: این فرودگاه دارای سه آشیانه به مساحت کلی ۴ هزار و ۲۰۰ مترمربع و یک ساختمان اداری است که در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت کار داشته است.


مدیرعامل شرکت توسعه پرواز مهریز با اشاره به ظرفیت‌های خوب این فرودگاه عنوان کرد: مهم‌ترین اصل برای یک فرودگاه امنیت، جایگاه سوخت‌گیری مناسب و مکان فنی مناسب است که در این فرودگاه دیده و عملی شده است.

حسینی نسب همچنین به بیان مشکلات پیش روی این فرودگاه پرداخت و بیان کرد: آسفالت نبودن مسیر فرودگاه و عدم تأمین آب مورد نیاز، از جمله مشکلات تنها فرودگاه اختصاصی کشور است.

وی ادامه داد: در آینده‌ای نزدیک تنها هتل هوایی در کشور برای اسکان مسافران در همین مکان افتتاح و بهره برداری می‌شود.