نحستین یادواره شهدای سرباز مهریز برگزار شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، نحستین یادواره شهدای سرباز مهریز برگزار شد.

در این مراسم مشاور فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تفكر بسیجی شكل گرفت و حفظ و پاسداری از آن هم نیازمند چنین تفكری است.
سرهنگ جعفری که از یادگاران هشت سال جنگ تحیملی است با بیان اینكه تفكر بسیجی انسان را فروتن، ساده زیست و نزدیك تر به خدا می كند ، افزود: شهدا بسیجیان مخلص خدا بودند و برای ادامه سیره شهدا باید خود را به سلاح علم، ایمان و عمل مجهز كنیم.
وی با یادآوری قدرت نظامی ایران تاكید كرد: اقتدار نظامی و دفاعی كشورمان اجازه فكر تجاوز به دشمن را هم نمی دهد.
در ادامه نیز نماینده مردم مهریز، بافق،، ابرکوه، بهابادو  خاتم در مجلس شورای اسلامی برگزاری یادواره شهدا را بازخوانی تمام ارزش ها و جانفشانی های شهدا دانست و گفت:
حجت الاسلام دخیل عباس زارعزاده افزود: جنگ نرم دشمن امروز خطرناک‌تر از جنگ هشت سال دفاع مقدس است و نیار است همه آحاد مردم به ویژه جوانان با بصیرت و آگاهی و اطاعت از رهنمودهای مقام معظم رهبری، تمام نقشه‌های دشمنان را خنثی کنند.
فرماندار مهریز هم در این مراسم ضمن خیر مقدم و قدردانی از دست اندرکاران این یادواره وی با بیان اینکه اگر ما اکنون در مقابل دنیا می‌ایستیم به برکت خون شهدا و فداکاری‌های هشت سال رزمندگان اسلام است، افزود: به دلیل اهمیت بزرگداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس باید تمام توان خود را برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم به کار گیریم و رشادت‌ها و ایثارگری‌های آنان را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

شهرستان مهریز ۹۲ شهید سرباز دارد که این تعداد  ۴۹ شهید از ارتش، ۳۲ شهید از سپاه و ۱۱ شهید از نیروی اتظامی جان خود را برای دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی فدا کردند.