موشک های دانش آموزان مهریز به فضا پرتاب شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، دومین دوره مسابقات دانش آموزی موشک آبی با حضور تیم های عملیاتی دانش آموزی در محل پژوهشسرای دانش آموزی برگزار شد.
رضا زارع بیدکی کارشناس مسئول آموزش مدیریت آموزش و پرورش مهریز در این خصوص گفت: در این مسابقات که به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب و گرامیداشت روز فناوری فضایی برگزار شد ۱۵۰ نفر از  دانش آموزان مقاطع سه گانه تحصیلی مهریز در قالب ۵۰ تیم سه نفره به رقابت پرداختند.
وی افزود: تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات از تمام مدارس مهریز بودند و دانش‌آموزان دختر و پسر در دو نوبت جداگانه به رقابت پرداختند.
وی ادامه داد: از گروههای شرکت کننده از هر مقطع تحصیلی یک گروه به عنوان گروه برتر توسط هیئت داوران انتخاب و طی مراسمی در اولین همایشی که برگزار می شود با اهداء لوح تقدیر و جوایزی مورد تجلیل قرار می گیرند.
کارشناس مسئول آموزش مدیریت آموزش و پرورش مهریز هدف از برگزاری این مسابقات توسط آموزش مهریز را بر داشتن گامی کوچک در مسیر طراحی سیستم های هوا فضا و آشنا شدن دانش آموزان با نحوه پرواز و حفظ تعادل موشک ها عنوان نمود و از مدیریت پژوهشسرای دانش آموزی و مدیران مدارس در برگزاری مطلوب این مسابقه قدردانی نمود.
مدیر پژوهشسرای دانش آموزی مهریز نیز پویایی و شکوفایی استعدادها، شناسایی دانش‌آموزان نخبه و حمایت از آنان برای شرکت در مسابقات استانی و کشوری، آشنایی با اصول طراحی مهندسی هوا و فضا، آشنایی بیشتر دانش آموزان با پژوهشسرا و فعالیتهای آن  و در نهایت توسعه علم که همان رسالت پژوهشسرا است را از مهم ترین اهداف برگزاری این مسابقات عنوان نمود.
حسین ابوئی مهریزی با اشاره به استقبال بسیار خوب دانش آموزان از این مسابقه گفت: در این مسابقات زیبایی، برد طولی، ارتفاع و هدف گیری مورد سنجش قرار گرفت و در آینده ای نزدیک اسامی گروههای برتر اعلام خواهد شد.
وی با اشاره به برگزاری کلاسهای توجیهی و کارگاه آموزشی گفت: قبل از برگزاری این مسابقات دوره آموزشی در قالب کارگاه برای تمامی گروهها به صورت جداگانه به مدت ۱۰۰ ساعت برگزار شد و طی آن دانش آموزان با اصول ساخت و چگونگی کار موشک های بادی آشنا شدند.
وی در پایان از همکاری و مساعدت مدیریت و کارشناسان آموزش آموزش و پرورش مهریز در تمامی برنامه های پژوهشسرا به ویژه برگزاری این مسابقه قدردانی نمود.
در مراسم افتتاح این مسابقات مدیر آموزش و پرورش، بخشدار مرکزی مهریز، شهردار، مسئولین، فرهنگیان و جمعی از اولیاء دانش آموزان شرکت داشتند.