مهمترين مشكل اين حوزه انتخابيه، اشتغال جوانان است

كاظم فرهمند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه در مهريز، اظهار كرد: با توجه به اين مشکل بزرگ در يک سال گذشته چند طرح بزرگ در شهرستان مصوب شده و در دست پيگيري است که اميدواريم با به بهره‌برداري رسيدن اين طرح‌هاي بزرگ که شامل کارخانه سيمان و چند کارخانه کاشي است، مشکل اشتغال جوانان مهريز کمرنگ‌تر شود.

وي همچنين از راه‌اندازي معدن سرب و روي بهادران خبر داد و گفت: راه‌اندازي معدن سرب و روي بهادران قدم بزرگي در جهت حل مشکل اشتغال در مهريز و روستاي بهادران است.

فرهمند افزود: همواره مشکل کمبود آب در شهرستان مهريز سد بزرگي بر سر راه توسعه صنايع توليدي در اين شهرستان بوده و در همه زمينه‌هاي پيشرفت شهرستان، محدوديت آبي مشکل بزرگي بوده است که اميدواريم با درايت مسوولان آب و فاضلاب شهرستان و با انتقال آب زاينده رود به اين شهر اين مشکل بزرگ برطرف شود.

وي همچنين در خصوص حل مشکل مسکن مهر جوانان افزود: يکي از سياست‌هاي دولت نهم در زمينه حل مشکل مسکن جوانان راه‌اندازي تعاوني مسکن مهر در کشور است تا جواناني که سرمايه کافي در خصوص تهيه مسکن ندارند، با ثبت نام در تعاوني‌هاي مسکن مهر در هر شهر بتوانند صاحب مسکن شوند، ولي در ماه‌هاي اخير روند ساخت و ساز واحدهاي مسکوني تعاوني مهر به کندي صورت گرفته است و علت اصلي اين کندي نيز اين است که ترکيب شرکت‌هاي تعاوني مهر از افرادي غير متخصص تشکيل شده است و حتي يک کارشناس عمران نيز در اين بخش فعاليت ندارد.

اين عضو مجمع نمايندگان استان يزد گفت: چون ترکيب شرکت‌هاي تعاوني ايده‌ال نيست، بهتر است مراحل اجرا و ساخت و ساز واحدهاي مسکوني به خود خريداران واگذار شود.

فرهمند در ادامه در خصوص حل معضلي که در شهرستان تحت عنوان شهرک جوانان به وجود آمده نيز گفت: شهرک جوانان مهريز در ابتدا گورستاني بيش نبوده است، ولي شهرداري و شوراي شهر مهريز با اقداماتي که انجام داده‌اند، اقدام به تهيه يک نقشه براي اين گورستان نموده‌اند که حکايت از يک شهرک مدرن و با قابليت‌هاي خوب را داشت و در قطعه‌هاي 200 متري به مردم به فروش رساندند، ولي اکنون اين شهرک به يک مشکل بزرگ در مهريز تبديل شده است، شهرداري مهريز به استانداري درخواست داده، زمين‌هاي اين گورستان تغيير کاربري داده شود، ولي هنوز اين موافقت انجام نشده است.

وي خاطرنشان کرد: کساني که در ابتدا خريدار زمين در اين شهرک بوده‌اند، از شرايط اقتصادي نامناسب شهرداري با خبر بوده‌اند، ولي اکنون با توجه به بعد زياد مسافت اين شهرک با شهر، شهرداري ورشکسته‌ي مهريز قادر به فراهم کردن امکانات اوليه اين شهرک نيست، شهرداري مهريز درآمد زيادي ندارد و آن هم فقط مختص به عوارض و ماليات‌هايي است که جوابگوي حل مشکلات شهرداري نيست.