مهریز یکی از 1000 شهر سالم جهان شناخته شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، در همایش بزرگ شهر سالم و روستای سالم که در سالن پیامبر اعظم (ص) دانشگاه اصفهان و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی با حضور رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و 70 نفر از شهرداران و فرمانداران منتخب شهرهای سالم کشور برگزار شد، از مهدی کیانی‌مقدم فرماندار مهریز به عنوان فرماندار یکی از هزار شهر سالم جهان قدردانی شد.
براساس این گزارش، با توجه به پذیرش پروژه شهر سالم مهریز به عنوان یکی از هزار شهر سالم در جهان در سازمان بهداشت جهانی ملل متحد و به منظور قدردانی از فرماندار مهریز، با اهدای لوح تقدیر از وی تجلیل شد.
در این مراسم رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی سخنانی اظهار داشت: ایجاد و ارتقای سلامت مردم تنها مربوط به اهداف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیست بلکه همه ارگان‌ها، استانداران، شهرداران و در نهایت کل کشور ایران را شامل می‌شود.
ندافی ادامه داد: ثبت‌نام تعدادی از شهرهای کشورمان با عنوان "شهرنشینی و سلامت" در سایت جهانی "1000 شهر 1000 زندگی" و قرار گرفتن این شهرها در فهرست جهانی، افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران همچنین یک الگوی منطقه‌ای در خاورمیانه شده است.
در این مراسم توسط مسئولان لوح‌های اهدایی به بیش از 70 شهردار و فرماندار شهرهای سالم کشور اهدا شد.
شهر سالم، شهری است که در آن با ایجاد و گسترش پیوسته شرایط فیزیکی و اجتماعی زیست محیطی و استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود، محیطی فراهم شود که در اثر آن مردم جامعه ضمن حمایت یکدیگر و مشارکت گروهی در انجام همه امور زندگی، قابلیت خود را به حداکثر می‌رسانند.
پروژه شهر سالم مهریز از سال 79 در این شهرستان و سه روستای سرو، حاج محمدعلی و مرادآباد به اجرا درآمد.
در ایران 22 شهر و 52 روستا مجری شهر سالم و روستای سالم هستند.

خبرگزاری مهر

خبرگزاری فارس