مهریز مقام نخست استانی را از نظر تعداد کتابخانه روستایی داراست
به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، شهرستان مهریز از نظر تعداد کتابخانه روستایی و کتابخانه نهادی مقام نخست استانی را داراست.
سعید قریشی رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز با اعلام این خبر افزود: شهرستان مهریز دارای 11 کتابخانه شهری و روستایی می‏باشد که تمامی آن‏ها نهادی هستند، همچنین مجوز موقت کتابخانه مشارکتی تبیان )وابسته به اداره تبلیغات اسلامی) نیز صادر شده و این کتابخانه هم به زودی به جمع کتابخانه‏های شهرستان افزوده خواهد شد.
قریشی افزود: این شهرستان با داشتن 5باب کتابخانه روستایی مقام نخست استانی را از این لحاظ داراست و تقریبا تمامی روستاهای بالای 2000 نفر جمعیت شهرستان دارای کتابخانه هستند و هر ماهه بصورت مستمراز سوی نهاد کتابخانه‏های عمومی کشور؛ کتاب و نشریات ادواری برای آنان ارسال می‏گردد.
وی تصریح کرد: این کتابخانه‏ها با عضوگیری مداوم و پیگیری برنامه‏های فرهنگی چون مسابقات کتابخوانی، مسابقات نقاشی و برگزاری نمایشگاه‏ کتاب به مناسبت‏های مختلف توانسته‏اند جایگاه مناسبی در توسعه فرهنگی و پرکردن اوقات فراغت ساکنین روستاهای مذکور داشته باشند.
به گفته وی مجموع زیربنای کتابخانه‏های عمومی مهریز 3 هزار و 691 متر مربع است و داراي 131 هزار و 383 نسخه کتاب می‏باشد.
قریشی ضمن تبریک سی و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت‏: به مناسبت ایام الله دهه فجر، عضویت در کتابخانه‏های عمومی در این دهه به صورت نیم بها و هم‏چنین روز 16 بهمن عضویت برای بانوان رایگان می‏باشد.
وی خاطر نشان کرد: زیارت قبور مطهر شهدا و تجدید میثاق کتابداران با آنان، برگزاری نمایشگاه کتاب امام و انقلاب در کتابخانه‏های عمومی برای آشنایی مراجعین با کتب انقلابی و سیره امام خمینی (ره)‏، افتتاح مرکز اطلاع‏رسانی و کافی‏نت کتابخانه مسجد امام حسین (ع) وروضه الشهداء میرک‏آباد و بازدید کتابداران از خانه سالمندان از دیگر برنامه‏های این دهه می‏باشد.