معرفی فرماندار مهریز به عنوان رئیس انجمن برتر کتابخانه‌های عمومی استان

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز گفت: مهدی کیانی مقدم، فرماندار مهریز به عنوان رئیس انجمن برتر کتابخانه‌های عمومی استان یزد شناخته شد.
سعید قریشی با بیان اینکه فرمانداری مهریز تعامل بسیار خوبی با نهاد کتابخانه‌های عمومی داشته است، اظهار داشت: مهدی کیانی مقدم، فرماندار مهریز به عنوان رئیس انجمن برتر کتابخانه‌های عمومی استان یزد شناخته شد.
وی افزود: در مراسم تجلیل از خادمان کتاب استان یزد نیز درکه در هفته کتاب در یزد برگزار شد، از فرماندار مهریز به عنوان یکی از فرمانداران برتر در این عرصه تجلیل شد.
قریشی در بخش دیگری از سخنان خود از اهدای بیش از 100 نسخه کتاب به مدارس شهرستان مهریز خبر داد و خاطرنشان کرد: اداره کتابخانه‏های عمومی شهرستان مهریز به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی بیش از 100نسخه کتاب به مدارس اهدا کرد.
وی هدف از اجرای این طرح را توسعه کتابخوانی و مطالعه مفید در سطح شهرستان عنوان کرد.
قریشی برگزاری مسابقه نقاشی کودک، ویژه کودکان دبستانی و پیش دبستانی در کتابخانه مجتمع فرهنگی و هنری را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی اعلام کرد و یادآور شد: مسابقه نقاشی با موضوع کتاب با شرکت بیش از 300 کودک در کتابخانه مجتمع فرهنگی و هنری برگزار شد که در پایان این مسابقه، برنامه قصه‏گویی کودک با حضور دو مربی قصه‌گو برای کودکان اجرا شد و به 20 نفر از برگزیدگان مسابقه نقاشی در روز جشن کتاب، جوایزی اهدا شد.
وی ادامه داد: در پنجمین روز از هفته کتاب و کتابخوانی نیز یکی از کوچه‌های مهریز به نام «کوچه کتاب» نام گرفت.
قریشی خاطرنشان کرد: این اقدام با هدف ترویج فرهنگ مطالعه مفید صورت گرفته و در این راستا کوچه‏های همجوار با کتابخانه شماره یک شهرستان مهریز واقع در شهرک شهید رجایی توسط شهرداری مهریز صورت گرفته است.
وی اظهار امیدواری کرد: با این اقدام فرهنگی توانسته باشیم توجه بیشتر شهروندان را به موضوع کتاب و کتابخوانی جلب کنیم.
از 22 تا 29 آبان‌ماه به عنوان هفته کتاب تعیین و نامگذاری شده است.

 خبرگزاری فارس