مشاور رئيس سازمان محيط زيست: دفاتر خدمات شكارچيان راه‌اندازي مي‌شود

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، حجت‌الاسلام محمود عيني در همايش مسئولان، حافظان و دوستداران محيط زيست شهرستان مهريز، هفته محيط زيست را فرصتي مغتنم براي فعالان عرصه محيط زيست دانست و اظهار داشت: اين گروه مي‌توانند در اين هفته زمينه آگاه‌سازي مسئولان و دست‌اندركاران دستگاه‌هاي مختلف را فراهم كنند.
وي ادامه داد: دوستداران محيط زيست ميتوانند در اين هفته با برگزاري همايش‌ها و برنامه‌هاي مختلف، فضاي كلي حاكم بر تصميم‌گيري‌ها و سياست‌گذاري‌هاي زيست‌ محيطي كشور را تحت‌ تأثير قرار دهند.
عيني با اشاره به مسائل و مشكلات زيست محيطي كه امروز گريبانگير بشر شده است، افزود: بي‌توجهي به مسائل زيست ‌محيطي بشر امروز را در موقعيتي خطرناك قرار داده است و اين تهديد روزبه ‌روز چهره‌اي خشن‌تر به‌ خود مي‌گيرد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود از راه‌اندازي دفاتر خدمات شكارچيان در سال جاري در سطح كشور خبر داد و خاطرنشان كرد: اين دفاتر خدماتي همچون صدور پروانه شكارچيان، ساماندهي شكارچيان و صدور دفترچه‌هاي ويژه براي شكارچيان را انجام خواهد داد.
مديركل اداره محيط زيست استان يزد نيز در اين همايش با بيان اينكه حفاظت از محيط زيست نيازمند مشاركتي همگاني است، اظهار داشت: دولت و مردم در كنار يكديگر مي‌توانند به محيط زيستي سالم دست پيدا كنند.
حميد جلالوندي افزود: جلب مشاركت مردمي براي حفاظت از محيط زيست، برجسته‌ترين و بهترين كار در محيط زيست است كه بايد از طريق اطلاع‌رساني صورت گيرد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه هم‌اكنون 17 درصد مساحت استان يزد زير پوشش سازمان محيط زيست است افزود: استان يزد داراي متنوع‌ترين گونه‌هاي گياهي و جانوري است و از اين لحاظ از استان‌هاي منحصر به فرد به شمار مي‌رود.
جلالوندي همچنين با بيان اينكه خشكسالي در استان يزد، حيات‌وحش را به خطر انداخته است، بيان داشت: با كاهش قابل ملاحظه بارندگي از سال 1375 تاكنون به ويژه در سال گذشته، خشكسالي در سال زراعي جاري به اوج خود رسيده است و استمرار اين روند همچون يك زلزله ويرانگر به تدريج حيات گياهي، جانوري به ويژه حيات‌وحش و انساني را به ورطه نابودي مي‌برد.