در نهمین روز از سال 1396 که از طرف ستاد اجرایی خدمات سفر استان به عنوان روز شهرستان مهریز نامگذاری گردیده است  مراسم نوروزگاه این شهرستان در مزارع شور مهريزبرگزار شد.  

به گزارش روابط عمومي فرمانداري مهريز؛ فاطمه دانش یزدی مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد در این باره گفت: آیین نوروزگاه به منظور ترویج و آشنایی هر چه بیشتر میهمانان نوروزی با آداب و آیین نوروزی مردم مهریز در مزارع شور این شهرستان برگزار گردید.
 
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان در ادامه افزود مراسم نوروزگاه شهرستان مهریز شامل بخش های متنوعی از جمله جشنواره روستایی رهگذر، نمایشگاه محصولات کشاورزی، سرو دمنوشهای سنتی و چای آتیشی، اجرای نمایشی نوروزی، حافظ و شاهنامه‌خوانی بود.
فرماندار مهریز در سخنانی با قدردانی از دست اندرکاران این جشنواره به اهمیت برگزاری اینگونه جشنواره ها با هدف احیای آیین و سنت های گذشته با مشارکت مردم تاکید کرد.
سید محمد رستگاری افزود: دولت تدبیر و امید توجه خاصی به روستاها و احیای برنامه های فرهنگی و سنت های گذشته دارد و برگزاری این جشنواره خود نمود بارز به موضوع و عنایت به آداب و رسوم روستاها است.
 
لازم به ذکر است، مزارع شور شهرستان مهریز شامل روستاهای شریف آباد، حاجی عبد الله، محمود آباد، چاه مورتون، است که آب کشاورزی این روستا ها شور است و به همین جهت به مزارع شور معروفند.