مردمان دین دار مهریز میزبان جشن گلریزان بودند

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، مراسم جشن گلریزان برای چندمین سال پیاپی در شهرستان مهریز برگزار شد.
در این مراسم که نماینده مردم مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل دادگستری یزد، مدیرکل زندانهای یزد و  فرماندار مهریز نیز حضور داشتند کمک های مردمی جهت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد جمع آوری شد.
ابتدا فرماندار مهریز ضمن عرض خیرمقدم، اظهار داشت: از آنجا که دین مبین اسلام همواره انسان‌ها را به نوعدوستی و انسانیت سفارش کرده، برگزاری جشن گلریزان بهترین فرصت برای تحکیم فرهنگ ایثار، گذشت و یاری به نیازمندان است.
وی افزود: جشن گلریزان همه ساله در ماه مبارک رمضان به منظور آزادی زندانیان جرائم غیرعمد برگزار می‌شود که مساعدت همه مردم و مسئولان را می‌طلبد.
در ادامه نیز غلامحسین حیدری مدیرکل دادگستری یزد با تاکید بر بهره‌گیری از فیوضات ماه مبارک رمضان اظهار داشت: هر سال جشن گلریزان را با حضور خیرین و مشارکت مردم و به همت ستاد دیه برگزار می‌شود اما با آماری که از زندانیان جرائم غیرعمد و دیه داریم، نیاز به حضور جدی‌تر و مشارکت بیشتر مردم برای آزادی زندانیان بیش از پیش احساس می‌شود.
وی با اشاره به آمار زندانیان نیازمند مالی که مرتکب جرائم غیرعمد شده‌اند، افزود: هم‌اکنون 174 محکوم مالی غیرعمد شامل جرائم دیه، چک برگشتی غیرکلاهبرداری، نفقه و ... در زندان‌های یزد، حبس هستند.
حیدری با بیان اینکه چهار زندانی از این تعداد مربوط به شهرستان مهریز است، عنوان کرد: مردم نوع‌دوست مهریز برای آزادی همشهریان خود گلریزان کنند.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان یزد به 163 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
حیدری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فیوضات ماه مبارک رمضان عنوان کرد: در این ماه مبارک درب‌های رحمت الهی به روی همه باز است پس چه بهتر که دست به دست هم دهیم و گره از کار افراد گرفتار بازکنیم تا هم رحمت الهی شامل حال ما باشد و هم خانواده‌ای را از معضلات و مشکلات بی‌سرپرستی نجات داده باشیم.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون داوطلبان زیادی از طریق کمک‌های نقدی خویش توانسته‌اند گرفتاری را از بند رها کنند که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.
حیدری یادآور شد: متاسفانه زندانیان زیادی تنها به دلیل مشکلات اقتصادی همچون عدم توان پرداخت دیه، نفقه، مهریه و چک به غیر از کلاهبرداری در زندان هستند که خانواده‌های آنان چشم انتظار بازگشت آنها به خانه هستند.
وی اضافه کرد: در دین مبین اسلام همواره بر کمک‌رسانی و دستگیری از نیازمندان تاکید شده و خداوند به مومنانی که به کمک‌رسانی به هم‌نوعان خود می‌پردازند، وعده پاداش و اجر الهی داده است.
مدیرکل دادگستری یزد تصریح کرد: ائمه اطهار و اولیای خداوند همواره رسیدگی به امور مردم را بر کار خود ترجیح می‌دادند که این امر باید الگویی برای همگان باشد.
جشن گلریزان مهریز به همت ستاد دیه استان یزد در دهکده توریستی پاییزان مهریز برگزار شد.