مراسم گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر؛ روز مقاومت، ایثار و پیروزی؛ باحضور جامعه دانشگاهی و مسئولان نهادها و ادارات شهرستان مهریز برگزار گردید.

همزمان با سوم خرداد، سالروز آزادسازی و فتح خرمشهر؛ روز مقاومت، ایثار و پیروزی؛مراسم بزرگداشت این حماسه باشکوه با حضور ریاست دانشگاه پیام نور استان یزد؛ جمعی از دانشگاهیان و مسئولین ادارات و نهادهای شهرستان مهریز در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور مهریز برگزار گردید.

رییس دانشگاه پیام نور مرکز مهریز با بیان این که استقلال، عظمت و آبروی نظام اسلامی مدیون خون شهدا،‌ ایثار جانبازان و رزمندگان است، گفت: عظمت و اقتدار نظام اسلامی در حماسه سوم تجلی و نمود عینی یافت.

محمدرضا زارع بیدکی با اشاره به سخن تاریخی امام راحل عظیم الشان  (ره) در مورد این فتح عظیم که فرمودند "خرمشهر را خدا آزاد کرد"، گفت: آزادسازی خرمشهر با اراده و عنایت پروردگار و اتصال دو حقیقت ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام و اخلاص و ارادت و دلدادگی مردم به اسلام تحقق یافت.

در ادامه آقای مشهدی بافان از یادگاران 8 سال دفاع مقدس نکاتی را پیرامون عملیات بیت المقدس و نقش امدادهای غیبی و تاثیر فرماندهی معنوی حضرت امام خمینی (ره) بیان نمود و گفت: رزمندگان اسلام با تبعیت از فرمایشات بنیانگذار انقلاب اسلامی بیش از 5 هزار متر مربع از سرزمین های کشور را در این روز آزاد کردند و حدود 19 هزار نفر از نیروهای دشمن را به اسارت گرفتند که این نمونه ای از توفیقات الهی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.
پخش کلیپ و اجرای دکلمه از برنامه های جنبی این مراسم بود.