به مناسبت روز خبر نگار :

 در آستانه روز خبرنگار ( 17مرداد ) ،خبرنگاران و اصحاب رسانه مهريز در مراسمی که با حضور فرماندار، بخشدار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  شهرستان  برگزار شد، تجلیل شدند.

فرماندار مهریز در این آیین به اهمیت حرفه خبرنگاری در توسعه پایدار اشاره کرد و افزود: خبرنگاران چشم بینا و زبان گویای جامعه و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان نظام هستند.
سیدمحمد رستگاری ادامه داد: اصحاب رسانه با تهیه و انعکاس اخبار ، گزارش ها و تولید محتوا ، مسئولان را در جریان مسائل ، مشکلات و مطالبات مردم قرار می دهند و نقش اساسی در پیشرفت منطقه دارند.
فرماندار مهریز با اشاره به اینکه خبرنگاران باید به علم روز مجهز باشند و مصالح عمومی مردم و شهر را بر هر چیزی ترجیح دهند، تاکید کرد: انتقاد سازنده همراه با ارائه راهکار مناسب مورد حمایت دولت است.
به گفته رستگاری ، خبرنگاران با نقدهای منطقی و علمی خود می توانند مدیران دستگاه های اجرایی را در ماموریتی که در قبال مردم و خدمات به آنها دارند، یاری دهند.
وی تصریح کرد: افراط و تفریط در هر امری و به خصوص عرصه خبر و گزارش پذیرفته نیست و خبرنگاران باید با رعایت امانت ، صداقت و حق گویی وظایف خود را انجام دهند.
همچنین رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز گفت: هم اکنون 15 خبرنگار فعال با رسانه های گروهی شهرستان همکاری دارند و این منطقه 2 نشریه محلی و یک پایگاه خبری دارد.
سیدرضا آقایی افزود: در سال 1396 ، یک دوره آموزشی به مدت 20 ساعت با حضور 35 نفر خبرنگار برگزار شد و دوره های آموزشی امسال با همکاری فرمانداری و بسیج رسانه ادامه خواهد یافت.
در پایان این نشست از خبرنگاران صداوسیما، نشریات محلی و سایت های خبری شهرستان مهریز تجلیل شد.
وی ، پیگیری بیمه خبرنگاران ، معرفی آنها برای دریافت تسهیلات ، برگزاری اردوهای علمی و فرهنگی و تربیت خبرنگاران جوان را محور برنامه های این اداره ذکر کرد.
همچنین بخشدار مرکزی مهریز گفت: خبرنگاران ، بازوی قوی مدیران اجرایی در انجام وظایف هستند و باید روز به روز مورد حمایت و توجه جدی مسئولان قرار گیرند.
مهدی دهقانی زاده افزود: هم اکنون در دهستان های ارنان ، میانکوه ، بهادران و تنگچنار ، خبرنگاران فعالیت دارند و فعالیت ها را صادقانه و شفاف با همکاری دستگاه های اجرایی گزارش می کنند.
در ادامه رئیس روابط عمومی فرمانداری مهریز هم گفت: شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی شهرستان با هدف حمایت از خبرنگاران در تهیه و ارسال اخبار تشکیل شده است.
عباس حکایتی افزود: اخبار مهریز با همکاری دستگاه های اجرایی و فعالیت خوب خبرنگاران در اکثر رسانه های گروهی منعکس می شود و برای ارتقای آن امسال دوره های آموزشی برگزار می شود.
وی به اهمیت برگزاری نشست های مستمر خبری با حضور مدیران و مشارکت خبرنگاران اشاره کرد که نقش مهمی در انعکاس عملکرد دولت و نظام به مردم دارد.
در پایان این نشست از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان مهریز تجلیل بعمل آمد.