به گزارش روابط عمومي فرمانداري مهريز  ، در این یادواره ، فرماندار شهرستان مهریز طی سخنانی یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری (ره) و شهدای فرهنگی را گرامی داشت و به  نقش این شهیدان والامقام در تحقق اهداف عالیه انقلاب مقدس اسلامی اشاره کرد  .

ˈ سید محمد رستگاری ˈ گفت: شهدای سرفراز و سربلند  انقلاب مقدس جمهوری اسلامی و بخصوص شهید مطهری (ره) نقش مهمی در تحقق انقلاب اسلامی داشت و قطعا حق بزرگی بر گردن نظام الهی ما دارد .

همچنین مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهریز با گرامیداشت خاطره شهید مرتضی مطهری (ره) و شهدای فرهنگی به نقش تعلیم و تربیت در جامعه اسلامی اشاره کرد .

ˈ سید علی کارآموز ˈ گفت: فرهنگیان در جامعه اسلامی ما نقش مهم و اساسی در تربیت نسل جوان و دانش آموزان برعهده دارند و این حرکت در برابر تهدید نرم دشمنان خیلی مهم قلمداد می شود .

در ادامه این یادواره از کارشناسان مذهبی شهرستان مهریز در سخنانی به جایگاه مقام شهید و شهادت در اسلام و قرآن اشاره کرد و به تبیین افکار شهید مرتصی مطهری (ره) پرداخت و یاد و خاطره شهدای فرهنگی را گرامی داشت .

در پایان این مراسم که فرمانده سپاه ناحیه شهرستان مهریز نیز حضور داشت به عده ای از فرهنگیان ٰ کارگران و همچنین سرگروه های حلقه صالحین لوح سپاس تقدیم شد .