مراسم اختتامیه ومعرفی برگزیدگان سومین جشنواره استانی قصه گویی با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین و قصه گویان برتر استان در سالن شهید کشاورزی مهریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مهريز به نقل از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز، سید محمد رستگاری فرماندار شهرستان مهریز در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: برگزاری این جشنواره در شهرستان  باعث ایجاد انگیزه و شکوفایی استعداد کودکان و نوجوانان علاقه من به هنر قصه گویی خواهد شد .

 

وی ادامه داد:از طریق قصه  می‌توان فضائل اخلاقی را در کودکان  درونی ساخت . قصه نقاط ضعف و قدرت  را به انسان نشان می‌دهد و زمینه را برای رشد اخلاقی او آماده می کند.
سید رضا آقایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز نیز ضمن ارائه گزارش مختصری از روند برگزاری  سومین جشنواره استانی قصه گویی در شهرستان گفت:این جشنواره با هدف  احیای سنت قصه گویی و ترویج این هنر به عنوان یک ابزار تربیتی در  موضوعات قصه های بومی محلی  و قصه های واقع گرایانه فولکور مهریز از سه شنبه دوازدهم تیرماه  آغاز به کار نموده است. 
وی افزود: چهل  قصه گوی نوجوان و بزرگسال  در این جشنواره شرکت نموده و به رقابت پرداخته اند و ما امیدواریم برگزاری جشنواره هایی از این دست باعث رشد هنر قصه گویی در شهرستان شود. 
داوری این جشنواره را  محمد رضا آخوندی ، مهدی آرایی ،  فاطمه بحرانی و مریم  حیدری  برعهده داشتند و پس از قرائت بیانیه هیات داوران به ترتیب  از نرگس شیشه بری، بهار دهقان زاده، علی آرایی جوزمی، عارف محمدی، مژگان سادات حسینی هاشمی، فاطمه ابویی و یلدا بوستانی به عنوان نفرات برگزیده بخش نوجوان، از بهار آزادی، مریم بابایی زاده، نادیا بوستانی، سمانه تجاء، زهرا حبوباتی، اعظم السادات حیدری، زینت سرداری ، مهدیه کشوری مقدم ، سمیه منصوری زاده و عذرا هاشمی  در بخش بزرگسال و از محمد آقا ابریشمی، سمانه ایزدی، مریم جلال پور، طاهره حاجی حسینی و فائزه سادات یزدی  به عنوان شایسته تقدیر تجلیل شد.
سومین جشنواره استانی قصه گویی به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ،انجمن قصه گویان سروش، فرمانداری، اداره کتابخانه های مهریز ، کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش  برگزار شده است.