مراسم اختتامیه ششمین جشنواره بزرگ جوانان مساجد استان در مهریز

مسئول کانون مساجد استان یزد در آیین اختتامیه این جشنواره ضمن محکوم نمودن هتک حرمت استکبار به قرآن کریم با اشاره به آیه "انا انزالنا الذكر و انا له لحافظون" گفت: خدا خود حافظ قرآن است و یقینا حفظ می کند و از دست هتاکان به قرآن هیچ کاری ساخته نیست.

علی حکیمیان افزود: ما باید با عمل به فرامین قرآن و دستورات راهگشای آن باعث مهجوریت قرآن نشویم تا در آن دنیا قرآن از ما شاکی نباشد که با هزینه میلونها تومان برای خرید قرآن از آن استفاده بهینه نکرده ایم.

وی وظیفه اعضاء کانونهای مساجد در برابر قرآن را بسیار سنگین ذکر کرد و خواستار طراحی و اجرای طرحهای کارشناسی شده و مناسب در زمینه عمل به قرآن در سطح جامعه شد.

مسئول کانون مساجد استان یزد باگرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: همه ما قبل از اینکه کانونی باشیم بسیجی هستیم و این وظیفه ما را در گرامیداشت این هفته و اجراء بهترین برنامه ها در طول هفته دفاع مقدس سنگین تر می کند.

حکیمیان با بیان اینکه ما هرچه داریم از شهداء است خواستار همکاری و مشارکت بیشتر اعضاء کانونها در برگزاری مراسم های بزرگداشت یاد شهداء گردید.

وی تصریح کرد: همه اعضاء کانونهای مساجد در خدمت بسیج و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و اعضاء باید روحیه بسیجی را در کلیه فعالیتهای خود داشته باشند.

وی با بیان اینکه جشنواره کانونهای فرهنگی هنری برای ششمین سال پیاپی است که برگزار می شود گفت: امسال برای نخستین بار جشنواره به صورت استانی در یزد برگزار شد .

وی هماهنگی در مورد کار فرهنگی را ضروری عنوان نمود و از اعضاء کانونها خواست در تمامی امور با امام جماعت مساجد که به فرموده مقام معظم رهبری رئیس مسجد هستند هماهنگ باشند.

مسئول کانون مساجد استان یزد حضور جوانان در مساجد و کانونها را باعث عدم انحراف آنها از راه درست ذکر کرد و گفت: به برکت حضور شما در مساجد و نیز حضور امام جماعت و برگزاری نماز جماعت مطمئنا از راه درست منحرف نمی شوید.

حکیمیان با بیان نکاتی در مورد کار فرهنگی در مساجد گفت: کار فرهنگی باید تربیتی، هدفمند، دارای ابزار مناسب، روش مند، و داشتن پشتکار در رسیدن به هدف باشد.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن و استفاده آنها از اینترنت، ماهواره و بلوتوث گفت: ما می توانیم همانند آنها و با استفاده از این امکانات و خلق یک عکس و فیلم زیبا با تهاجم آنها مقابله کنیم.

حکیمیان ضمن ابراز رضایت از روند برگزاری جشنواره عدم اطلاع رسانی به تمامی کانونها را ناشی از پراکندگی و وسعت زیاد کانونهای استان دانست و گفت: در یزد کانونهایی وجود دارد که فاصله آن تا مرکز استان بیش از 700 کیلومتر است که اطلاع رسانی و حضور آنها در جشنواره سخت بود.

وی با تقدیر از ریاست اداره ارشاد مهریز و همکاران آنها در برگزاری بسیار خوب این جشنواره ابراز امیدواری نمود در سال آینده بتوانیم از لحاظ کیفیت هم برنامه ها را بالاتر ببریم.

در ابتدای این مراسم دکلمه ای زیبا توسط یکی از اعضای کانون مسجد امام خمینی استهریج مهریز در مورد محکومیت هتک حرمت قرآن کریم قرائت شد که مورد تشویق حاضران قرار گرفت.