مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در نشست صمیمی با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان مهریز گفت : تقویت انجمنهای فرهنگی و هنری در استان و واگذاری امور به این انجمنها ضروری است.

علي غياثي روز چهارشنبه در جمع هنرمندان مهريز افزود: در کنار فعاليت انجمنهاي فرهنگي هنري دولت بايد به امر سياستگذاري در بخش فرهنگ و هنر و نظارت بپردازد.
وي تصريح کرد: سياست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي در سال گذشته تقويت انجمنهاي هنري بود و امسال نيز با ادامه اين سياست بنا داريم در کنار اين انجمنها سياستگذاري کنيم.
غياثي اضافه کرد: در راستاي تقويت جايگاه انجمنهاي فرهنگي و هنري شهرستانهاي استان يزد و ايجاد تغييرات کلي در اساسنامه اين انجمنها کارگروه جمع آوري اطلاعات و رسيدگي به مشکلات آنها در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي يزد تشکيل شده است .
مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد همچنين بر تقويت و احياي فرهنگ بومي شهرستان ها تاکيد و گفت : هر يک از شهرستانهاي استان پتاسيل و داشته هاي فرهنگي خاص خود را دارد و بايد اين فرهنگ بومي را تقويت نمود .
غياثي همچنين با اشاره به اهميت ارتباط ادارات و نهادها با انجمن هاي هنري گفت : اميدوارم شهرداريهاي استان براي ايجاد يک فضاي خوب شهري به همکاري با هنرمندان روي آورند .
وي گفت: از اين ارتباط بدون شک يک استفاده لازم را براي ايجاد يک مبلمان شهري آرامش بخش برده و سبب پويايي انجمن هاي هنري شهرستان و فضاي شهري مي شويم .
ديدار با پيشکسوتان فرهنگي مهريز و همچنين بازديد از مجموعه فرهنگي شکيب در اين شهرستان که به تازگي توسط بخش خيري احداث گرديده از ديگر برنامه هاي مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان در شهرستان مهريز بود .